جمعه 14 اردیبهشت 1403

رودخانه سقز طغیان کرد / بارش شدید و ادامه‌دار باران و برف در کردستان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رودخانه سقز طغیان کرد / بارش شدید و ادامه‌دار باران و برف در کردستان

اقتصادنیوز: بارش شدید باران که از روزهای گذشته در کردستان شروع شده و همچنان ادامه دارد، باعث طغیان رودخانه سقز در این استان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در پی بارش شدید باران همراه با بارش برف که از دو روز گذشته در کردستان شروع شده، در بخش‌هایی از شهرستان‌های این استان سیلاب جاری شده و رودخانه‌ها از جمله رودخانه سقز طغیان کرده است.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روانآب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.

خبر مرتبط هواشناسی کشور اخطار داد / بارش برف و باران در این 20 استان

اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد در 20 استان و کاهش دما نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دید در جاده های کوهستانی هشدار داد.

وی افزود: این سامانه ناپایدار جوی که با بارندگی، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، کاهش دما و احتمال تگرگ نیز همراه است، تمام سطح استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به شهروندان توصیه کرد علاوه بر رعایت جوانب احتیاط هنگام ترددهای جاده‌ای، مقاوم‌سازی سازه‌های کم مقاوم، خودداری از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ها یا حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
رودخانه سقز طغیان کرد / بارش شدید و ادامه‌دار باران و برف در کردستان 2