دوشنبه 2 مهر 1403

روزنامه نگار معروف مخالف اخراج سرمربی الهلال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
روزنامه نگار معروف مخالف اخراج سرمربی الهلال

ابراهیم البکری روزنامه نگار عربستانی در مقاله‌ای در روزنامه الریاضیه از ژسوس سرمربی الهلال در مقابل انتقادات دفاع کرد.

به گزارش ورزش سه، خورخه ژسوس پرتغالی، سرمربی الهلال عربستان، علی‌رغم صدرنشینی در لیگ روشن عربستان، نتوانسته رضایت کامل هواداران الزعیم را کسب کند. پس از تساوی مقابل نوبهار ازبکستان در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا، هواداران الهلال عصبانی شدند و حتی برخی از آنها خواستار اخراج این مربی شدند.

هرکس روش پیرمرد پرتغالی را دنبال کند متوجه می شود که او به تدریج در تلاش است تا فلسفه تمرینی خود را در تیم برای ایجاد یک تیم شکست ناپذیر در همه مسابقات به کار گیرد، او فقط به زمان نیاز دارد تا همه بازیکنان از تاکتیکی مربی بهره ببرند.

صبور بودن با مربیان و اخراج نکردن آنها همیشه تاثیرات مثبتی در آینده تیم دارد و داستان‌های زیادی در مورد صبور بودن باشگاه‌ها با مربیان شنیده می شود.

*تیم لسترسیتی:

در فصل 2014-2015 این تیم در شرایط سختی در لیگ برتر انگلیس قرار داشت و خطر سقوط به دسته پایین را تهدید می کرد. با این حال، مدیران تصمیم گرفتند به کلودیو رانیه‌ری، سرمربی خود را اخراج نکنند. در کمال تعجب، رانیه‌ری موفق شد در فصل بعد (2015-2016) لسترسیتی را قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.

*تیم لیورپول:

تیم لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ، در سال‌های اخیر به موفقیت های بزرگی دست یافته است. پس از اینکه کلوپ در سال 2015 هدایت این تیم را بر عهده گرفت، مدیریت به او فرصت کامل داد تا نظرات خود را پیاده کند و سبک بازی پرفشار را به کار گیرد. در سال 2020، او آنها را پس از 30 سال غیبت، عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و پس از آن در لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی باشگاه‌های جهان و سایر دستاوردها دست یافت. تنها چیزی که باقی می ماند این است که بگویم:

باشگاه‌های عربستانی باید فرهنگ صبر و شکیبایی با مربیان را داشته باشند و به آن‌ها فرصت کامل برای ایجاد هویت برای تیم و شخصیت یک قهرمان بدهند. اخراج مربی عواقب منفی زیادی برای هر باشگاهی دارد و بسیاری از باشگاه‌های بین‌المللی به دلیل صبر و حوصله خود با مربیان به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند و هلالی‌ها باید در برابر خورخه ژسوس پرتغالی صبور باشند، زیرا او مربی متخصص و قادر به خلق یک تیم شکست ناپذیر است.