سه‌شنبه 17 مهر 1403

روزه گرفتن تاثیری در ابتلا به کرونا ندارد / تایید پزشکان غیرمسلمان بر روایت پیامبر اسلام در مورد روزه داری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روزه گرفتن تاثیری در ابتلا به کرونا ندارد / تایید پزشکان غیرمسلمان بر روایت پیامبر اسلام در مورد روزه داری

ساجدی کارشناس مذهبی، گفت: روایتی از پیغمبر اسلام (ص) داریم که می فرماید: روزه بگیرید تا سلامت باشید؛ این روایت مورد تایید بسیاری از پزشکان هم قرار گرفته، به طوری که حتی پزشکان غیرمسلمان نیز در مقالاتی علمی تاثیر روزه داری بر سلامت جسم را تایید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین ساجدی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، در پاسخ به این سوال که آیا می توان با توجه به شیوع کرونا و ترس از ابتلا به این ویروس، روزه نگرفت، گفت: قطعا صرف شیوع ویروس کرونا در جامعه، دلیلی عقلایی برای روزه نگرفتن، نیست.

دستور پزشک حاذق و متدین، دلیلی بر روزه نگرفتن

وی با اشاره به اینکه باید برای انجام هر کاری با متخصص آن کار مشورت کرد، افزود: همانطور که برای بیماری به پزشک، برای ساخت کمد به نجار و برای خانه سازی به معمار رجوع می کنیم، برای عمل به وظایف دینی نیز باید به مراجع رجوع کنیم و تکلیف را از آنان بگیریم. لذا همانطور که مراجع از جمله حضرات آیات خامنه ای، مکارم شیرازی، جوادی آملی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی فرموده اند، کرونا زمانی باعث روزه نگرفتن می شود که پزشکی حاذق و متدین دستور به عدم روزه گرفتن بدهد.

ساجدی گفت: در صورتی که این پزشک تشخیص دهد که به عنوان مثال روزه گرفتن برای فردی باعث به خطر افتادن سلامتی یا افزایش دوره بیماری می شود، در این حال نباید روزه گرفت و اگر کسی روزه هم بگیرد، صحیح نیست.

تایید پزشکان غیرمسلمان بر روایت پیامبر اسلام در مورد روزه داری

این کارشناس مذهبی در خصوص تاثیر روزه داری بر افزایش سلامت جسم، گفت: روایتی از پیغمبر اسلام (ص) آمده که می فرماید: روزه بگیرید تا سلامت باشید؛ این روایت مورد تایید بسیاری از پزشکان هم قرار گرفته، به طوری که حتی پزشکان غیرمسلمان نیز در مقالاتی علمی تاثیر روزه داری بر سلامت جسم را تایید می کنند.

وی با بیان اینکه ترغیب مردم به روزه خواری از سوی شبکه های بیگانه صورت می گیرد، گفت: دشمن همواره در پی سست کردن اعتقادات ما است و این ما هستیم که باید سعی در مستحکم کردن اعتقاداتمان داشته باشیم.

روزه گرفتن تاثیری در ابتلا به کرونا ندارد

ساجدی با بیان اینکه روزه گرفتن باعث افزایش سطح ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند، گفت: لذا روزه گرفتن تاثیری در ابتلا به ویروس کرونا ندارد بلکه می توان در کنار رعایت مسائل بهداشتی با روزه گرفتن ایمنی بدن را نیز افزایش داد.

انتهای پیام /