سه‌شنبه 24 مهر 1403

روستاییان سیلزده معمولان فاقد راه دسترسی مناسب هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روستاییان سیلزده معمولان فاقد راه دسترسی مناسب هستند

خرم‌آباد - ایرنا - بخشدار معمولان گفت: روستاییان سیلزده این منطقه فاقد راه دسترسی مناسب هستندکه با توجه به آغاز برداشت محصولات کشاورزی و لزوم فروش به موقع تولیدات نیاز است راه‌های این بخش به سرعت ترمیم و بازسازی شود.

سید حبیب الله موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختر اظهار داشت: هر چند اقدام های خوبی در حوزه راه پس از سیل 98 در این بخش صورت گرفته اما هنوز برخی روستاها از نظر راه دسترسی با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: بنا بود نصب پل روستای چم شهران آغاز شود که تا کنون با وجود این که تجهیزات آن آماده و پای کار است اما در رابطه باعملیات اجرایی تا کنون اقدامی نشده است.

بخشدار معمولان گفت: پل روستای تودارشاه کرمی، برگلان سوخته، مونه بن لار، طاق عباسعلی مربوط به حوزه راهداری و پل ابراهیم آباد در حوزه راه و شهرسازی که از نظر استراتژیک حائز اهمیت زیادی است به حال خود رها شده است.

وی در خصوص پل روستاهای ابراهیم آباد گفت: استفاده مردم از گرگر مشکلاتی به دنبال دارد که این مسئله بارها رسانه ای شده، بنابراین انتظار می رود راه و شهرسازی در تکمیل این پل تسریع به عمل آورد.

موسوی یادآور شد: جاده دسترسی منطقه آمیران کوشکی با هفت روستا و جمعیت قابل توجه، در سیل فروردین و اسفند 98 تخریب شده که نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود: جاده های امیران کوشکی، چولهول سفلی و زیودار با توجه به آستانه برداشت انجیر سیاه منطقه زیودار انتظار می رود راهداری در اصلاح این راه های دسترسی تسریع به عمل آورد.

بخشدار معمولان گفت: جاده معمولان - خرم آباد و معمولان - پلدختر در سیل گذشته آسیب جدی دیده و با وجود این که تعمیر،‌مرمت و بازسازی در برخی نقاط صورت گرفته اما در بسیاری از نقاط تنها یک لاین آن باقی مانده است.

وی افزود: با توجه به این که اصلاح کامل این مسیر نیاز به بازه زمانی سه تا پنج سال دارد رانندگان بومی معمولان نمی توانند تمام این مدت از این جاده استفاده کنند.

موسوی یادآورشد: رانندگان بومی در سطح شهر معمولان درخواستی مبنی بر مجوز تردد در پایان هفته و جلوگیری از جریمه کامیون های سنگین به بخشداری ارایه کردند که نیاز به پیگیری و بررسی دارد.

بخشدار معمولان بر ضرورت استقرار اداره راهنمایی و رانندگی در این بخش تاکید کرد وگفت: اقدام هایی از طریق نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای استقرار این اداره در شهر معمولان صورت گرفته اما قطعی نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*