چهارشنبه 4 مهر 1403

روش اجرای احکام برنامه هفتم توسعه تا آخر مهر روی میز وزیر علوم قرار می‌گیرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
روش اجرای احکام برنامه هفتم توسعه تا آخر مهر روی میز وزیر علوم قرار می‌گیرد

اقتصادنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم ستادی تشکیل دادم و موظف کردم روش اجرای احکام برنامه هفتم توسعه را طراحی و زمان بندی کنند و تا پایان مهر سال 1403 برنامه عملیاتی خود را اعلام می کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین سیمایی صراف سه شنبه شب سوم مهر 1403 در برنامه تلویزیونی با موضوع اولویت ها و برنامه های پیش روی وزارت علوم اظهار داشت: ترکیب خوبی در دولت چهاردهم داریم، رئیس جمهور و معاون اول از جامعه دانشگاهی هستند.

وی ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به نو دانشجویان گفت: با شروع مهر ماه خیزش علمی در کشور شروع می‌شود. بیش از سه میلیون دانشجو داریم که به علاوه اساتید و دانش آموزان در مجموع در ابتدای پاییز حدود 21 میلیون نفر سال تحصیلی جدید را شروع می کنند.

وزیر علوم بیان کرد: امسال آغاز سال تحصیلی همزمان با شروع کار دولت جدید (چهاردهم) است، شعار دولت جدید وفاق ملی است و رئیس جمهور واقعا به این شعار اعتقاد دارد و امیدواریم این شعار را در سطح دانشگاه‌ها اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: در اجلاس روسای دانشگاه ها گفتم مدیر باید بیشترین توافق را با جامعه دانشگاهی برقرار کند و مدیری که این کار را بکند شرط لازم را برای مدیریت دارد.

سیمایی صراف درخصوص اجرای برنامه هفتم توسعه توضیح داد: در وزارت علوم برنامه هفتم را مطالعه کردیم، مواد 93 تا 100 به وزارت علوم مربوط می شود و در آن برنامه ها و سیاست های خوبی پیش بینی شده است و بنده نیز در مجلس برنامه خود در زمینه تحقق برنامه را بیان کردم و در همین راستا ستادی تشکیل دادم و موظف کردم روش اجرای احکام را طراحی و زمان بندی کنند.

خبر مرتبط حکم جدید وزیر علوم / سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد

اقتصادنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «شجاع احمدوند» را به عنوان «سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی» منصوب کرد.

وی ادامه داد: ستادی که تشکیل دادم موظف است تا پایان مهر ماه برنامه عملیاتی خود را برای اجرای برنامه هفتم توسعه اعلام کند البته آن نیاز به بودجه جدی دارد و تا جایی که ملزومات را تامین کنیم این برنامه را اجرایی می کنیم.

وزیر علوم درخصوص بودجه مورد نیاز برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: بخشی از احکام وابسته به بودجه نیست و وابسته به اراده ماست و برخی اعداد تامین مالی نیز که قابل توجه است برای تامین آن با مجلس گفت‌وگو می کنیم.

سیمایی صراف گفت: میز اقتصاد آموزش عالی را در وزارتخانه تشکیل دادیم تا ببینیم چگونه می توانیم وابستگی خود را از بودجه کم کنیم.

خبر مرتبط خبر مهم وزیر علوم به دانشجویان همزمان با آغاز سال تحصیلی

اقتصادنیوز: وزیر علوم گفت: بودجه خوبی توسط دولت برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و فراهم آوردن فضای آموزشی تخصیص داده شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
روش اجرای احکام برنامه هفتم توسعه تا آخر مهر روی میز وزیر علوم قرار می‌گیرد 2
روش اجرای احکام برنامه هفتم توسعه تا آخر مهر روی میز وزیر علوم قرار می‌گیرد 3