شنبه 2 تیر 1403

روند جدیدی برای شاخص کل بورس آغاز خواهد شد؟ + عکس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
روند جدیدی برای شاخص کل بورس آغاز خواهد شد؟ + عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و 266 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود 2 درصدی، به عدد دو میلیون و 219 هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل بورس بیش از دو هفته است که با شیب ملایم به سمت پایین حرکت می‌کند و ما انتظار داریم در محدوده 2.200.000 واحد که حمایت مهمی هم است، شاخص کل حمایت شده روند جدیدی را آغاز کند. در غیر این‌صورت میتوان شاهد اعداد پایین‌تر نیز بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد 751 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود 2 درصدی، در پایان هفته به تراز 737 هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده 725.000 واحد است و در صورتی‌که بتواند در این محدوده حمایت شود، میتوان گفت که برای این شاخص روند جدیدی آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
روند جدیدی برای شاخص کل بورس آغاز خواهد شد؟ + عکس 2
روند جدیدی برای شاخص کل بورس آغاز خواهد شد؟ + عکس 3