دوشنبه 16 مهر 1403

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس

ملک لی گفت: انتظار داریم چنانچه شاخص محدوده 2.200.000 واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند و به هدف اول میان مدت خود که محدوده 2.350.000 واحد است برسد.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و 155 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود یک درصدی، به عدد دو میلیون و 170 هزار واحد رسید تا هفته‌ای مثبت تقریبا در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به رسیدن شاخص به حمایت مهم محدوده 2.150.000 واحد و کمی درجازدن در این محدوده، در روز آخر کاری هفته گذشته به صعود خود ادامه داد.

انتظار داریم چنانچه شاخص محدوده 2.200.000 واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند و به هدف اول میان مدت خود که محدوده 2.350.000 واحد است برسد. در غیر این صورت احتمال بازگشت شاخص به این محدوده دور از انتظار نیست.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، مشابه شاخص کل نوسان داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد 757 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کمی نوسان و رشد کمتر از یک درصدی، در پایان هفته در تراز 763 هزار واحد متوقف شد.

او می‌گوید: شرایط کلی این شاخص نیز به مانند شاخص کل است و پیش بینی می‌شود همانند شاخص کل به صعود خود ادامه دهد. هدف اول میان مدت این شاخص نیز محدوده 800 هزار واحد پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس 2
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس 3