سه‌شنبه 2 تیر 1405

روند صعودی ضریب اشغال تاسیسات گردشگری در استان سمنان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
روند صعودی ضریب اشغال تاسیسات گردشگری در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: میزان اقامت و ضریب اشغال تاسیسات گردشگری استان سمنان پس از فروکش کردن کرونا به مرور در حال افزایش است.

محمد طاهریان 26 خرداد ماه از روند افزایشی اقامت گردشگران در این استان خبر داد و اظهار کرد: میزان بازدیدها از وضعیت مراکز اقامتی و گردشگری استان سمنان نیز افزایش یافته است.

وی گفت: شعار اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برای دوران پسا کرونا حمایت همه جانبه از فعالان و مراکز حوزه گردشگری است.

طاهریان بر لزوم رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه شده در تمام تاسیسات گردشگری استان در شرایط کرونا تاکید کرد و افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان برای پذیرایی و اقامت مسافران تابستانی آمادگی دارند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به ظرفیت بالای بومگردی‌ها در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر86 اقامتگاه بوم‌گردی و 12 اقامتگاه سنتی در استان سمنان فعالیت دارند. وی از افزایش مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها به عنوان یکی از ساست‌های این اداره کل نام برد و با اشاره به تنوع و تعدد جاذبه‌های گردشگری در این استان اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی متنوعی برخوردار است و می‌تواند به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام