دوشنبه 16 مهر 1403

روند گازرسانی به هرمزگان تسریع می‌یابد / زمینه گازرسانی به 1161 روستا فراهم است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
روند گازرسانی به هرمزگان تسریع می‌یابد / زمینه گازرسانی به 1161 روستا فراهم است

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تسریع در روند گازرسانی به استان هرمزگان خبرداد.

احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، افزود: جلسه ای با وزیر نفت برگزار و گلایه مندی خود را در خصوص روند کند گازرسانی به استان هرمزگان مطرح کردم که مشاور وزیر در امور گاز مأمور رسیدگی به این دغدغه مردم هرمزگان شد.

وی با بیان اینکه پیرامون این موضوع دو جلسه با مشاور وزیر نفت در امور گاز برگزار و قرار بر ترسیع روند گازرسانی به استان هرمزگان شد، تصریح کرد: در جلسه روز گذشته (سوم آذرماه) با حضور استاندار هرمزگان دغدغه ها فصل بندی و مطرح شد تا بتوان با برنامه ریزی صحیح این روند در مسیر سرعت و پیشرفت قرار بگیرد.

مرادی با اشاره به اینکه از 2273 روستا تنها 28 روستا هرمزگان گازرسانی شده است، اضافه کرد: در شهر بندرعباس از 82 هزار و 886 نفر تحت پوشش تنها 13 هزار و 753 نفر اشتراک گاز دریافت کرده اند که نیاز به تسریع در روند جذب اشتراک دارد و تا رسیدن به عدد ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی صورت گرفته سرانه گازکشی برای هر اشتراک در هرمزگان 12 میلیون تومان برای هر خانوار است، عنوان کرد: با رایزنی های صورت گرفته قرار شد این میزان به 20 میلیون تومان افزایش یابد و مابقی آن با پیگیری استاندار هرمزگان جبران شود.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه زمینه گازرسانی به 1161 روستا استان هرمزگان فراهم است، بیان کرد: قرار بر آن شد با همکاری شهرداری بندرعباس زیرساخت ها فراهم و زمینه تسریع انشعاب گیری و اشتراک پذیری سرعت بگیرد.

انتهای پیام