پنج‌شنبه 7 تیر 1403

رونق صادرات محصولات دارویی در نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رونق صادرات محصولات دارویی در نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این دوره جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی میزبان یک هیات 70 تا 80 نفره از تجار، بازرگانان و شرکت های فناور خارجی است، گفت: یکی از اهداف مهم ما در این دوره رونق بازار صادرات و گسترش همکاری های بین المللی شرکت های فعال حوزه گیاهان دارویی است.

وی افزود: بر همین اساس هم 6 کارگاه آموزشی صادرات و بازار بین الملل و 15 جلسه اعلام توانمندی و اعلام نیاز از طرف شرکت‌های ایرانی و خارجی در پاویون بین المللی نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی با بیان اینکه توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق در این رویداد به نمایش گذاشته می شود، تاکید کرد: در این دوره نمایشگاه؛ میزبان 180 شرکت در بخش‌های مختلف و 60 شرکت نوپا و هسته فناوری در بخش استانی است.

به گفته سیف سهندی، شرکت های فعال در حوزه داورهای گیاهی و فرآورده‌های طب سنتی، اسانس و عصاره‌های گیاهی، کشاورزی، غذایی، دمنوش و نوشیدنی‌های گیاهی، ماشین‌آلات و تجهیزات و آرایشی و بهداشتی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: 21 استان نیز توانمندی‌های بخش پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری، شرایط اکولوژی و پوشش گیاهان دارویی و طب سنتی نمایش می‌دهند و 70 تا 80 نفر از هیات‌های تجاری، بازرگانان و شرکت‌های خارجی هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: میهمانان خارجی از کشورهای اروپایی چون روسیه، صربستان و کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورها همچون ونزوئلا، عمان، هند، گامبیا و غیره هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

گیاهان دارویی طب سنتی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
رونق صادرات محصولات دارویی در نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی 2