پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رونمایی از جدیدترین سامانه پدافندی وزارت دفاع + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رونمایی از جدیدترین سامانه پدافندی وزارت دفاع + جزئیات

اقتصادنیوز: سامانه‌های پدافندی «آرمان» و «آذرخش» امروز رونمایی شد و سامانه پدافندی آرمان برای آماده شدن جهت انجام عملیات، در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر شاهرخ شهرام، فرمانده قرارگاه تأمین حفاظت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پدافندی «آرمان» و «آذرخش»، اظهار کرد: سامانه پدافندی آرمان بر حسب تجربه دفاع مقدس و جنگ‌های نوین امروز طراحی شده است. به همین جهت خودحفاظت، چابک و با قابلیت‌های ویژه بوده که برای آماده شدن جهت انجام عملیات خودگردان است و در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.

وی افزود: مأموریت اصلی این سامانه برای مقابله با اهداف متوسط و بالاست که با شناسایی هدف در 180 کیلومتری، در فاصله 120 کیلومتری می‌تواند با هدف درگیر شود و آن را منهدم کند. این سامانه یکی از سامانه‌های به‌روز دنیاست و نیروهای مسلح کشورمان با استفاده از آن می‌توانند محکم‌تر از کشورمان حفظ و حراست کنند.

همچنین امیر سرتیپ احمد صادق‌نژاد، مشاور امور پدافندی وزیر دفاع هم یادآور شد: سامانه شهید آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)، بسیار راهبردی است و می‌تواند با موشک‌های بالستیک و کروز مقابله کند. این سامانه از موشک‌های «صیاد 3F» عمودپرواز بهره می‌برد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید