شنبه 7 مهر 1403

رویکرد شهید جمهور؛ نگاه به داخل و حکمرانی درون‌زا

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رویکرد شهید جمهور؛ نگاه به داخل و حکمرانی درون‌زا

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین شریفی؛ با نزدیک شدن به ایام انتخابات و قرار گرفتن در کارزار سرنوشت باید نیم نگاهی به کاندید‌های تایید شده و نیم نگاهی دیگر به زندگی و عملکرد شهید جمهور داشت. در هنگامه‌ای که ممکن است عده‌ای فرصت طلب از محبوبیت شهید عزیزمان سوء استفاده کنند باید با تبیین شخصیت و عملکرد او راه را بر تمامی آنان بست. وقتی از عملکرد شهید جمهور صحبت می‌کنیم بسیاری...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین شریفی؛ با نزدیک شدن به ایام انتخابات و قرار گرفتن در کارزار سرنوشت باید نیم نگاهی به کاندید‌های تایید شده و نیم نگاهی دیگر به زندگی و عملکرد شهید جمهور داشت. در هنگامه‌ای که ممکن است عده‌ای فرصت طلب از محبوبیت شهید عزیزمان سوء استفاده کنند باید با تبیین شخصیت و عملکرد او راه را بر تمامی آنان بست. وقتی از عملکرد شهید جمهور صحبت می‌کنیم بسیاری از صاحبنظران به تحول پارادایمی و ریل گذاری درست ایشان در حل مشکلات کشور اشاره می‌کنند. عملکرد شهید جمهور را می‌توان در دو ساحت رویکردی و شخصیتی ریشه‌یابی کرد. شهید رئیسی وقتی کشور را در آن وضع اسفبار یعنی تورم 60 درصدی، رشد نقدینگی 40 درصدی، خزانه‌ای خالی نه، بلکه خزانه‌ای به ارزش منفی 54 هزار میلیارد تومان و آمار روزانه بیش از 700 نفر فوتی به علت کرونا تحویل گرفت در اینجا نوع نگاه و نگرش ایشان به مسائل بود که توانست حرکت کشور را از نگاه‌های مأیوسانه به سمت نگاه‌های امیدوارانه سوق دهد تا جایی که سخنگوی دولت به این نکته اذعان داشت «زمانی که در اوج بحران‌ها بودیم و خیلی از آمار‌های روی میز باعث می‌شد امیدمان را از دست بدهیم این شهید جمهور بود که همچنان امیدوارانه کار را دنبال می‌کرد.» این همان رویکردی است که به جای ناامیدی به دنبال روش حل مسائل هست. علاوه بر این شهید جمهور با تکیه بر رویکرد نگاه به داخل و حکمرانی درون زا، رویکرد‌های برون نگر که دم از وابستگی میزنند را کنار زد. در سیستم مدیریتی شهید جمهور، رویکرد مدیریتیِ اخلاق محور به جای سیاست محور و در صحنه بودن به جای روی صندلی تکیه زدن و ماندن و مدیریت متکی بر جوانان در دستور کار قرار داشت. در ساحت شخصیت هم می‌توان به ویژگی‌هایی از جمله صمیمیت و جدیت در کار، پرتلاش بودن و مجاهدانه عمل کردن، مردمی بودن و ساده زیستی، فساد ستیزی و عدالت ورزی اشاره نمود و آن‌ها را از نقاط کلیدی شخصیت ایشان دانست. چنین شخصیت و رویکرد‌هایی است که می‌تواند به عنوان یک الگو و ملاک برای شناخت اصلح و راهی برای فائق آمدن بر مشکلات کشور در انتخاباتِ پیشِ‌روی باشد. امید است ملت شریف ما و به خصوص جوانان و آینده سازان برای سربلندی و شکوه کشور عزیزمان انتخابی داشته باشند که ادامه راه شهید عزیز باشد نه برگشت به عقب.

 حسین شریفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.