چهارشنبه 13 تیر 1403

رگبار و وزش باد در سواحل دریای خزر / دما در تهران به 35 درجه می رسد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رگبار و وزش باد در سواحل دریای خزر / دما در تهران به 35 درجه می رسد

اقتصادنیوز: کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار، رعدوبرق و وزش باد در سواحل دریای خزر، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی طی دو روز آینده خبر داد و برای غرب، جنوب‌غرب، شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق، مرکز و و ارتفاعات البرز مرکزی وزش بادهای شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در دو روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبارهای پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و برای چهارشنبه بارش در این مناطق با شدت کمتری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است، افزود: در دو روز آینده در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان و کرمان، رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار و رعدوبرق در این مناطق خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا روز چهارشنبه در غرب، جنوب، غرب، شرق، شمال شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک دارند که منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

خبر مرتبط گروه های حساس پایتخت مراقب باشید / هوا آلوده است

اقتصادنیوز: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 119 قرار گرفته و هوا آلوده است و در وضعیت نارنجی قرار دارد.

گودرزی اعلام کرد: آب‌های دریای خزر امروز و آب‌های جنوب کشور در 3 روز آینده مواج و متلاطم می‌شود.

وی گفت: برای آسمان تهران امروز بعدازظهر وزش باد رخ می‌دهد که این وزش باد در غرب و جنوب‌غرب استان به شکل باد و گردوخاک است. بیشینه دمای هوا در پایتخت به 35 درجه بالای صفر می‌رسد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
رگبار و وزش باد در سواحل دریای خزر / دما در تهران به 35 درجه می رسد 2