یک‌شنبه 8 مهر 1403

رییسی: طرح انزوای ایران با «11 پرتاب فضایی» در دولت سیزدهم شکست خورد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رییسی: طرح انزوای ایران با «11 پرتاب فضایی» در دولت سیزدهم شکست خورد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در مراسم گرامی‌داشت روز فناوری فضایی اظهار کرد: دشمنان تلاش کرده‌اند با تحریم، ایران را در انزوا قرار داده و متوقف کنند اما 11 پرتاب فضایی در دولت سیزدهم، تحریم‌ها و طرح انزوای جمهوری اسلامی ایران را با شکست مواجه کرد. وی افزود: تلاش‌ها و دستاوردهای ماندگار عزیزان‌مان در حوزه هوافضا، علی‌رغم...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در مراسم گرامی‌داشت روز فناوری فضایی اظهار کرد: دشمنان تلاش کرده‌اند با تحریم، ایران را در انزوا قرار داده و متوقف کنند اما 11 پرتاب فضایی در دولت سیزدهم، تحریم‌ها و طرح انزوای جمهوری اسلامی ایران را با شکست مواجه کرد.

وی افزود: تلاش‌ها و دستاوردهای ماندگار عزیزان‌مان در حوزه هوافضا، علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها حقیقتاً جلوه «ما می‌توانیم» است.

رییس‌جمهور با اشاره به بخش‌های مختلفی که می‌توانند از پیشرفت‌های فضایی کشور بهره ببرند گفت: می‌توان از توسعه رشد هوا و فضا در جهت پایش حوزه کشاورزی، منابع آب، اکتشاف معادن، دریاها، حضور و پایش امنیتی در مرزها و نیز در حوزه‌های اقتصادی و... بهره برد؛ با حضور در فضا و کسب اطلاعات دقیق از آن، ما می‌توانیم در بسیاری از عرصه‌ها رشد کنیم.

رییسی گفت: حضور در فضا قدرت می‌آورد زیرا ماهواره در فضا، مانند چشمی است که بشر می‌تواند از فضا بهتر ببیند و با پایش داده‌های دریافتی، برای بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کند.