یک‌شنبه 22 مهر 1403

رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان: مردم ما به خوبی رنج ملت فلسطین را درک می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان: مردم ما به خوبی رنج ملت فلسطین را درک می‌کنند

کابل - ایرنا - مولوی مختار مفلح رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد، ما بهتر از دیگران درد و رنج ملت مظلوم فلسطین را درک می‌کنیم زیرا افغانستان و مردم این کشور سال‌ها در جنگ، کشتار و حملات تروریست‌ها قربانی داده‌اند.

مفلح با بیان اینکه از فلسطین دفاع می‌کنیم و روزی تاریخ آزادی و آزاد زیستی فلسطینی‌ها شاهد خواهد بود، افزود: شرق میانه به عنوان مظهر ادیان بزرگ الهی و خاستگاه پیامبران زیر ضربات معنوی و مادی رژیم صهیونیستی روز به روز از دارایی‌های معنوی خود تهی گردیده، نفاق، پراکندگی و خانه جنگی جایگزین آن شده است.

وی تأکید کرد که ما باید در کشور خودمان نیز در کنار سایر عوامل نا امنی و درگیری عامل صهیونیسم را در روند نا امنی به گونه جدی مد نظر بگیریم و در واقع سر افعی نفاق در کشور ما نیز در تل آیو قرار دارد.

با این درک، دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکوم ساختن اقدامات رژیم صهیونیستی را یک گزینه خوب برای حفظ ثبات در کشور ارزیابی نموده و امنیت کشور خود را در حمایت از ملت‌های مظلوم و همبستگی با آن‌ها بدانیم.

وی تأکید کرد که سخن از غصب و پایمال شدن مقدس ترین مقدسات اسلام است و حرف روی موضوعی بس مهم است که پیامبر ما تکلیف ما را در قبال آن مشخص کرده است.

مفلح تصریح کرد که مسجدالاقصی کلید اهمیت و شرافت کل مساجد جهان اسلام است و زمانی عبادت ما معنی پیدا می‌کند که ما تکلیف خود با مسجد الاقصی را روشن کنیم. تا آنگاه که دیدگاه ما، جهان بینی ما و موقف ما در برابر مسجدالاقصی واضح نشود، عبادت ما نیز معنی نخواهد داشت.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان گفت که ادای نماز در هر مسجدی با این سوال روبرو خواهد بود که آیا امکان دارد ما مسلمانی باشیم که به همه واجبات خود رسیدگی کرده ایم، اما مسجد الاقصی در اسارت باشد و پلیدی صهیونیسم جهان آن محیط ملکوتی را متعفن نموده باشد؟

تا ما پاسخ روشنی برای این سوال به دست نیاوریم، به آنچه که پیامبراکرم (ص) به ما دستور می‌دهد و برای ما بسیار واضح در برابر تجاوز به حریم اسلام و مقدسات آن تعیین تکلیف نموده است، عمل نکرده‌ایم.

به گفته وی، خطر بزرگی که رژیم صهیونیستی متوجه امت اسلامی نموده است جای شک باقی نگذاشته و مسلمانان باید از خواب غفلت بیدار شوند.

وی خطاب به کشورهای اسلامی گفت: یک بار دیگر می‌خواهم بگویم کجاست اقتدار کشورهای اسلامی که به کمک مردم مظلوم فلسطین در غزه بشتابند مگر آن شمشیرهای در نیام رفته آنان چه وقت برهنه خواهند شد؟

مردم افغانستان امسال برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، حمایت از مردم فلسطین و فریاد روز قدس را در فضای مجازی و از طریق تلویزیون و ایستگاه رادیویی تعقیب می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*