یک‌شنبه 1 مهر 1403

رییس فدراسیون کره: بهترین هستیم اما متواضع باشید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رییس فدراسیون کره: بهترین هستیم اما متواضع باشید

چونگ رییس فدراسیون کره جنوبی پس از بازدید از تمرین تیم ملی کره به سئول برگشت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی که این روزها در خاک دوحه، پایتخت کشور قطر مشغول تمرینات آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیاست و قصد دارد به طلسم 64 سال قهرمان نشدن در تورنمنتی که خودش دو بار در آن قهرمان شده، پایان دهد.

امروز حالا در جریان تمرینات کره‌ای‌ها، چونگ مونگ گیو رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی در محل تمرینات تیم حاضر شد و به تشویق بازیکنان این تیم پرداخت.

او در گفت‌وگو با اصحاب رسانه درباره جو پیرامون اردوی تیم ملی کشورش گفت: فضای تیم بسیار خوب است. روند آنها عالی است و آنها سرشار از اعتماد به نفس هستند اما باید به خاطر داشت که در هنگام رقابت، روند یک تیم همیشه نمی‌تواند مستقیم باشد و ناگهان، در یک لحظه بحران فرا می‌رسد. بازیکنان باید به یکدیگر دلداری دهند و ما باید این موضوع را با حمایت از آنها انتقال دهیم.

تیم ملی کره با داشتن ستاره‌هایی چون سون هیونگ مین از تاتنهام، کانگ این لی از پاری‌سن‌ژرمن، کیم مین جائه از بایرن مونیخ و هوانگ هی چان از ولورهمپتون همراه با تیم ملی ژاپن بخت اول قهرمانی به حساب می‌آید و دیگر تیم‌های این تورنمنت از جمله ایران، قطر، استرالیا و عربستان پشت سر بازیکنان باکیفیت کره قرار می‌گیرند.

یورگن کلینزمن بازیکن سال‌های نه چندان دور فوتبال آلمان که در دوران مربیگری‌اش نیز در تیم‌های بزرگی مثل آلمان و آمریکا حضور داشته، با کادری از آلمان که یکی از این نفرات آندریاس کوپکه گلر تیم ملی آلمان است، در تلاش است تا با حفظ روند خوب این تیم در سال 2023، بتواند جام قهرمانی رقابت کشورهایی آسیایی قطر را برای این کشور به ارمغان بیاورد. البته چونگ رییس فدراسیون فوتبال کره نسبت به نگاه متواضعانه به رقبا تاکید داشت و با اینکه او در سال 2013 رییس فدراسیون شده و در دو تورنمنت 2015 و 2019 در سمت ریاست فدراسیون کره در رقابت‌ها حاضر شد.

او با تاکید بر اینکه برخی از نفرات تیم ملی کره سابقه حضور در این 2 دوره را داشتند، افزود: تیم ما که از 26 ماه گذشته در تمرین شرکت کردند تا حالا در 7 تا 8 هفته دیگر را با هم سپری کنند. علاوه بر رقابت کردن، مهم است که زمان زیادی را با بازیکنان هم تیمی سپری کنید و این به ما قطعا کمک خواهد کرد. چونگ پس از بازدید از فدراسیون فوتبال قطر و تماشای بازی افتتاحیه تصمیم گرفت به کشورش برگردد تا پس از پایان مرحله گروهی، دوباره راهی قطر شود. لازم به ذکر است پیش بینی می‌شود در صورت صدرنشینی ایران و کره جنوبی در مرحله گروهی، این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر برخورد کنند.

رییس فدراسیون کره: بهترین هستیم اما متواضع باشید 2