دوشنبه 23 مهر 1403

رییس هیات گلف هرمزگان جامعه ورزشی را به پویش مدار مهربانی دعوت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس هیات گلف هرمزگان جامعه ورزشی را به پویش مدار مهربانی دعوت کرد

بندرعباس - ایرنا - رییس به همراه اعضای هیات گلف هرمزگان ضمن اهدای خون، ورزشکاران و جامعه ورزشی استان را به پویش مدار مهربانی دعوت کرد.

بیژن شبانکاره عصر چهارشنبه درحاشیه اهدای خون در مرکز انتقال خون بندرعباس افزود: خون یک ماده حیاتی است و برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند، ضروری می باشد. وی بیان داشت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا نیاز به خون و فرآورده های خونی در هرمزگان بیش از پیش وجود دارد که اقشار مختلف بویژه جامعه ورزشی باید مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند. عضو هیات گلف کشور اظهارداشت: تصور غلط در بین مردم وجود دارد که به دلیل ترس از بیماری کرونا مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون دارند، در حالی که این ویروس از طریق خون منتقل نمی‌شود. شبانکاره گفت: از همه افرادی که امکان اهدای خون دارند، تقاضا دارم برای کمک به تامین خون بیماران، این امر مهم را ضروری بدانند و اهدای خون را فراموش نکنند.

به همه گروه های خونی در هرمزگان نیازمندیم

مدیرکل انتقال خون هرمزگان نیز با اشاره به اینکه به همه گروه های خونی در استان نیازمندیم، گفت: مصرف خون بیماران در استان نه تنها کاهش نیافته بلکه همچنان به قوت خود باقی است. دکتر ایمان زارعی افزود: مصرف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت روزانه 230 تا250 واحدخون می باشد. وی بیان داشت: خون ماده ای است که به صورت مصنوعی نمی توان آن را تولید کرد. مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا دو عامل مهم در کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون به مراکز انتقال خون است. زارعی، مراکز ثابت انتقال خون هرمزگان را پایگاه های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم اعلام کرد و از مردم استان خواست قبل از تعطیلات عید سعید فطرجهت جلوگیری از کاهش ذخایر خونی به یاری نیازمندان به خون بشتابند. هرمزگان دارای سه هزار و 500 بیمار خاص وسخت درمان، عمل‌های جراجی ومصدومان تصادفی است که نیاز این بیماران خاص وجراحی در استان به این مایه حیاتی بیشتر شده است. ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر 2019) در ووهان واقع درمرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در 30 دسامبر سال 2019 (نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران 29 بهمن ماه 1398 درقم رسانه ای شد. کرونا، ویروسی بوده که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی کردن است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*