سه‌شنبه 29 خرداد 1403

زاکانی: معیشت و رفع مشکلات و سفره مردم هدف اصلی ما است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
زاکانی: معیشت و رفع مشکلات و سفره مردم هدف اصلی ما است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معیشت و رفع مشکلات و سفره مردم هدف اصلی ما است، بیان داشت: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور در حوزه زیرساخت‌ها را در دستورکار خواهیم داشت و بر مبنای شاخص عدالت و پیشرانی تعلیم و تربیت و علم و فناوری می‌توان برنامه را اجرا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، برنامه گفت و گوی ویژه خبری علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 22 به مدت 45 دقیقه از شبکه خبر آغاز شد.

این سومین حضور زاکانی در برنامه تلویزیونی است و وی در این برنامه به تشریح برنامه‌های خود می پردازد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در برنامه ششم دولت آقای روحانی آن را به مجلس نیاورد، گفت: بند الف ماده سه باعث دلاری شدن نرخ انرژی می شد. در برنامه پنجم مداخله داشتم.

خبر مرتبط قاضی‌زاده هاشمی: نام دولتم را «دولت مردم و خانواده» انتخاب کردم

پخش برنامه «میزگرد فرهنگی» با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» یکی از 6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان در شبکه دو سیما آغاز شد.

زاکانی عنوان کرد: الگوی برنامه پنج ساله برای کشور مفید است، بالطبع باید به این برنامه پایبند بود.

وی تاکید کرد: مهمترین اقدام ما عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه در بودجه سالیانه است و پایبندی به برنامه در دولت ما یک اصل است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آنجا که برنامه ها معیار و متصدیان مشخصی ندارد، تنبیه و تشویق هم برای آن معین نشده است، افزود: نوشتن برنامه یک مبحث است و اجرای آن اساسی است و رئیس جمهور باید به مسائل اشراف داشته باشد تا پایین دستی ها سرش کلاه نگذارند.

زاکانی با بیان اینکه سیستم هایی وجود دارند که با اطلاعات غلط او را به نحوی جهت می دهند که از مسیر درست خارج شود، اظهار داشت: فناوری فقط برای تسهیل نیست، برای نظارت بر مسئولان هم هست.

وی با اشاره به اینکه تمام سیستم نسبت به اجرای برنامه‌ها باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: امام (ره) فرموده بودند مجلس در راس امور است اما امروز تولید در راس امور است، با تکیه بر مردم خیلی از مشکلات حل شدنی است.

اگر کسی قانون را قبول ندارد، نامزد نشود

وی ادامه داد: اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد، نباید خودش را برای قبول یک مسئولیت پیشنهاد بدهد قانون برنامه هفتم محصول دولت شهید رئیسی و مجلس یازدهم است و امروز که در آغاز دولت دوازدهم و آستانه دولت چهاردهم هستیم، مهم‌ترین اقدام من عملیاتی کردن برنامه در بسته‌های سالیانه است پایبندی به برنامه یک اصل است و دولت من، دولت خدمت است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معیشت و رفع مشکلات و سفره مردم هدف اصلی ما است، بیان داشت: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور در حوزه زیرساخت‌ها را در دستورکار خواهیم داشت و بر مبنای شاخص عدالت و پیشرانی تعلیم و تربیت و علم و فناوری می‌توان برنامه را اجرا کرد.

بند الف ماده 3 برنامه چهارم در دلاری کردن نرخ انرژی عمل بدون بیهوشی بود

زاکانی با تاکید بر اینکه هم به برنامه های قبل اشراف دارم و هم در برنامه نویسی مشارکت داشتم، عنوان کرد: با سه برنامه از نزدیک مواجه بودم برنامه چهارم در مجلس ششم تصویب شد و در مجلس هفتم به اشکالات اساسی آن اشاره کردیم. بند الف ماده 3 آن باعث دلاری کردن نرخ انرژی شد که عمل بدون بیهوشی اقتصاد کشور بود که برنامه را اصلاح کردیم.

وی یادآورشد: در تصویب برنامه پنجم مداخله داشتم و برنامه ششم را دولت روحانی نیاورد، در آن مجلس متولی تهیه پیش‌نویس برنامه ششم شدم و در مجلس یازدهم، در مرکز پژوهش‌ها به عنوان اصلی‌ترین مرکز برنامه‌نویسی حضور داشتم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: هم به برنامه های قبل اشراف دارم و هم در برنامه نویسی مشارکت داشتم برنامه هفتم دقت داشتم برنامه مفیدی است که باید به آن پایبند بود، اگر نیاز به اصلاحیه داشت باید از طریق قانون انجام داد.

خبر مرتبط سوابق کاری و تحصیلی مصطفی پورمحمدی از زبان خودش / مردم باید ثروتمد باشند تا دولت ثروتمند شود

اقتصادنیوز: مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «صف اول» حضور یافت.

زاکانی با بیان این نکته که علت عملی نشدن برنامه‌های قبل این بوده که صرفا برای نوشته شدن، نوشته می‌شده! و کمتر به اقتضائات اجرایی آن توجه می شد، حال آنکه برنامه را می توان اجرا کرد که البته این کار مجری خوب می‌خواهد و دهه نود دهه عبرت است، گفت: در مسیر اجرای برنامه ها هم با ضعف مدیریتی و فساد مجریان غیرمعتقد به این برنامه ها مواجه هستیم.

تکمیل می‌شود...

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر 1403 در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
زاکانی: معیشت و رفع مشکلات و سفره مردم هدف اصلی ما است 2
زاکانی: معیشت و رفع مشکلات و سفره مردم هدف اصلی ما است 3