پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زخم کاری بر تن طبیعت زیبای دنا / اینجا کسی خوشحال نیست + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زخم کاری بر تن طبیعت زیبای دنا / اینجا کسی خوشحال نیست + تصاویر

وجود زباله و پسماندهای بجامنده از مسافران و گردشگران در مناطق زیبا و تفریحی سرزمین زاگرس و پایتخت طبیعت همانند زخمی کاری بر تن این دیار مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، تولید پسماند در دنیا با شیب تندی در حال افزایش است و روزانه میلیون‌ها تن زباله وارد محیط زیست می‌شود. این در حالی است که اغلب این ضایعات نیازمند زمانی طولانی برای تجزیه شدن در محیط زیست هستند و به علت طولانی بودن زمان هضم شدن در محیط زیست تجزیه ناپذیر شناخته می‌شوند.

وجود طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای دلپذیر سرزمین دنا سبب شد تا گردشگران و طبیعت دوستان این طبیعت رویایی در ایام سال به این استان که به نام سرزمین چهار فصل لقب گرفته سفر کنند.

اما امروزه آنچه در این خطه از سرزمین زاگرس در دامنه های زیبای دنا خود بیشتر نمایان کرده و بسیار آزاردهنده است، وجود انواع زباله ها در دامان طبیعت و مجاورت جاده ها استو

یکی از مناطق مهمی که امروز در این سرزمین مورد هجوم زباله سرگردان به جامانده از گردشگران قرار گرفته است، پارک زیبا و بکر ابشار و برخی دیگر از مناطق گردشگری همچون آبشار یاسوج و تنگه مهریان است.

یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت نمالد این استان بوده و باید بیشتر از گذشته مورد تنوجه مسئولان و جتای گردشگران قرار بگیرد و وجود زخم های کاری بر پیکر نحیف این سرزمین زیبا بسیار غمبار و نگران کننده است.

خالی از لطف نیست که بدانیم مصائبی که پلاستیک‌ها امروز برای محیط زیست ایجاد می‌کنند، به همینجا ختم نمی‌شود و تبدیل شدن آن‌ها به میکروپلاستیک‌ها چالش‌های جدیدی برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

میکروپلاستیک‌ها می‌توانند تا سال‌های سال به‌راحتی وارد آب، غذا و بدن انسان‌ها شوند و به شدت برای سلامتی خطرناک باشند. همچنین می‌توانند میزان نفوذپذیری آب در خاک را کاهش دهند و باعث جاری شدن سیل با شدت بیشتری شوند.

انتهای پیام /

زخم کاری بر تن طبیعت زیبای دنا / اینجا کسی خوشحال نیست + تصاویر 2
زخم کاری بر تن طبیعت زیبای دنا / اینجا کسی خوشحال نیست + تصاویر 3
زخم کاری بر تن طبیعت زیبای دنا / اینجا کسی خوشحال نیست + تصاویر 4