جمعه 31 فروردین 1403

زردچوبه طبیعی، بهترین مکمل برای درمان آرتریت

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
زردچوبه طبیعی، بهترین مکمل برای درمان آرتریت

اخبار شرکت ها -ابتلا به آرتریت به این معنی است که شما در یک یا چند مفصل خود تورم و حساسیت دارید. دریافت این تشخیص، مانند 58.5 میلیون بزرگسال آمریکایی، می‌تواند باعث شود که فرد احساس درد مفاصل، کاهش وزن ناخواسته و حتی در حرکت کردن یا انجام برخی کارها (مانند تایپ کردن) داشته باشد. بهترین متخصص تغذیه در تهران را می شناسید؟

عوامل زیادی می توانند در خطر ابتلا به آرتریت در فرد نقش داشته باشند، از جمله ساختار ژنتیکی فرد، آسیب های گذشته، تجربه عفونت و رژیم غذایی. بهترین جراح سینه در تهران از مطالب پیشنهادی امروز است.

صرف نظر از علت، برای کسانی که با درد مزمن در مفاصل خود زندگی می کنند، یافتن راه هایی برای مدیریت اثرات آرتریت می تواند زندگی را تغییر دهد. در حالی که هیچ درمانی وجود ندارد که تسکین علائم آرتریت را تضمین کند، ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی شما، از جمله افزودن مکمل به برنامه روزمره، ممکن است عمیقا بر درد و ناراحتی شما تأثیر بگذارد. یکی از مکمل‌هایی که می‌توانید در مورد مصرف آن برای مدیریت آرتروز با پزشک خود مشورت کنید، مکمل زردچوبه است. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا، و برای اطلاعات بیشتر، به گفته متخصصان تغذیه، 4 عادت نوشیدنی مناسب برای علائم آرتریت را از دست ندهید.

شماره 1 بهترین مکمل برای آرتریت

هنگام جستجوی راه هایی برای مدیریت علائم آرتریت می توان مکمل ها را بررسی کرد. از روغن ماهی گرفته تا آنتی اکسیدان های خاص و حتی پپتیدهای کلاژن، قرص های زیادی وجود دارد که ممکن است به بدن شما کمک کند تا آرتریت را تا حدی موثرتر مدیریت کند. اما در میان بسیاری از گزینه های مکمل موجود، گزینه شماره 1 برای آرتریت، مکمل زردچوبه است.

زردچوبه به رنگ زرد و طعم قوی، قرن هاست که هم به عنوان افزودنی خوش طعم برای بسیاری از غذاها و هم به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی استفاده می شود. دلیل اینکه زردچوبه برای قرن ها به عنوان یک درمان برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، به دلیل ترکیب کورکومین موجود در آن است. این ترکیب همان چیزی است که به این ریشه خواص ضدالتهابی می دهد و آن را به یک داروی مناسب برای کنترل درد، تسکین سردرد و احتمالاً حمایت از علائم آرتریت تبدیل می کند.

تحقیقات زردچوبه را با هدف قرار دادن علائم آرتریت مرتبط می کند

با توجه به نتایج یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز هشت مقاله، نتایج نشان داد که عصاره زردچوبه با دوز حدود 1000 میلی گرم در روز کورکومین می تواند به عنوان درمان آرتریت استفاده شود.

در بررسی سیستماتیک و متاآنالیز دیگری، داده‌ها نشان داد که پس از ارزیابی شانزده کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده شامل 1810 بزرگسال مبتلا به استئوآرتریت زانو، عصاره زردچوبه به طور قابل‌توجهی باعث کاهش درد زانو و بهبود عملکرد فیزیکی در مقایسه با دارونما شد. همچنین، عصاره زردچوبه 12 درصد عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند ادویل) و میزان مشابهی با دارونما داشت.

نحوه انتخاب بهترین مکمل زردچوبه

هنگام انتخاب مکمل زردچوبه، انتخاب مکملی که حاوی پیپرین یا عصاره فلفل سیاه نیز باشد، می تواند به افزایش فراهمی زیستی کورکومین کمک کند و در نهایت به بدن شما کمک می کند تا از این ترکیب طبیعی بیشترین بهره را ببرد. و اطمینان از اینکه برندی که انتخاب می‌کنید توسط سازمان‌های شخص ثالث تأیید شده است، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که واقعاً آنچه را که برای آن کپسول‌های کوچک می‌پردازید دریافت می‌کنید.

راه های دیگر برای مدیریت علائم آرتریت

علاوه بر افزودن یک مکمل زردچوبه به روال خود، کارهای متعددی وجود دارد که افراد می توانند انجام دهند که ممکن است به ارائه برخی کمک ها کمک کند، از جمله:

  • تا جایی که می توانید فعالیت بدنی را در زندگی خود بگنجانید. گزینه هایی را انتخاب کنید که برای مفاصل آسان هستند، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا.

  • حفظ وزن سالم

  • پرهیز از کشیدن تنباکو

وقتی صحبت از انتخاب غذا می شود، تکیه بر الگوهای خاص و غذاهای فردی ممکن است به افراد کمک کند علائم آرتریت خود را نیز مدیریت کنند. به طور کلی، غذاهای ضدالتهابی برای کسانی که این عارضه را دارند توصیه می شود تا کمی تسکین پیدا کنند.

برخی از غذاهای ضد التهابی که به راحتی می توانند در یک رژیم غذایی مناسب آرتریت گنجانده شوند عبارتند از:

  • ماهی سردآبی روغنی (مانند سالمون)

  • گردو

  • روغن زیتون

  • توت ها

  • آووکادوها

و در کنار تمرکز بر این افزودنی‌های ضدالتهابی به رژیم غذایی، افراد مبتلا به آرتریت می‌توانند الکل، مقادیر بیش از حد قند افزوده شده و گوشت‌های فرآوری شده را محدود کنند تا به مدیریت علائم خود نیز کمک کنند.

قبل از شروع مصرف زردچوبه (یا هر مکمل دیگری) حتما از پزشک خود بپرسید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر. از آنجایی که دوزهای مکمل زردچوبه می تواند با داروهای ضد انعقاد و داروهای کنترل کننده دیابت تداخل منفی داشته باشد، مهم است که برنامه مکمل خود را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شخصی خود مرور کنید.

ابتلا به آرتریت چالش برانگیز و ناراحت کننده است. اما ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی، از جمله مصرف مکمل زردچوبه، ممکن است عمیقا بر درد و ناراحتی شما تأثیر بگذارد.

زردچوبه طبیعی، بهترین مکمل برای درمان آرتریت 2