دوشنبه 16 مهر 1403

زرین رود با 36 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه زنجان گزارش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زرین رود با 36 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه زنجان گزارش شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: زرین رود از توابع شهرستان خدابنده طی 24 ساعت گذشته با دمای 36 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان خدابنده نیز با کمینه دمای 12 درجه سانتیگراد، خنکترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: در بین مراکز استان کشور نیز زنجان با میزان دمای هوای 13 درجه سانتیگراد و شهرکرد با 12/5 درجه سانتیگراد به ترتیب دومین و نخستین استان خنک کشور گزارش شدند.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه تا اواخر هفته دمای هوای این استان مقداری گرم خواهد شد، اظهار داشت: از اواسط هفته آینده نیز مجدد هوای استان زنجان با کاهش دما مواجه شده و هوا خنک خواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: امروز و فردا / چهارشنبه و پنجشنبه / وزش باد با سرعت پائین را شاهد خواهیم بود اما از روز جمعه تا اوایل هفته جاری وزش باد با سرعت نسبتا بیشتری را خواهیم داشت.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*