پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

زلفی‌گل: رسانه‌های بدخواه موضوعات سازنده را تخریب می‌کنند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
زلفی‌گل: رسانه‌های بدخواه موضوعات سازنده را تخریب می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم صبح امروز در مراسم آئین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه کار روابط عمومی نهادها پل سازی، سازندگی، باورسازی و هویت سازی است، گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند به قلب و ذهن هر شهروند پل بزنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید توجه ویژه‌ای به تعامل، گفت‌وگو و ارتباط داشته باشند، یک خبر می‌تواند انگیزه یک دانشجو را چند برابر کند بنابراین کار روابط عمومی‌ها سازندگی و جریان سازی است تا بتوانند بستر را برای پذیرش کار خلاقانه، حکیمانه و فناورانه مهیا می‌کنند.

وزیر علوم از طرحی برای آموزش اساتید خبر داد و عنوان کرد: هر صنفی یک تخصص دارد و یکی از کارهای تحولی مد نظر ما تبدیل استادی دانشگاه به تخصص است؛ این که افراد بخواهند پس از فارغ التحصیلی مستقیم در سر کلاس حاضر شده و تدریس کنند درست نیست، باید با منش و روش استادی آشنا باشند.

وی گفت: طرحی را تدوین کرده ایم که براساس آن افرادی که عضو هیأت علمی می‌شوند سه ماه به صورت شبانه روزی آموزش ببینند و همچنین یک پایه تشویقی نیز به آنها تعلق بگیرد، البته از این موضوع برداشت سیاسی شد و رسانه‌های بیگانه آن را به گزینش و تخریب تبدیل کردند، می‌خواهم بگویم روابط عمومی‌ها همانطور که می‌توانند سازنده و جریان ساز باشند می‌توانند توسط افراد بدخواه، تخریب نیز داشته باشند.

زلفی گل با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها تاریخ نگاری و صیانت از صداقت است، ادامه داد: روابط عمومی‌ها می‌توانند شیوه آموزش و علم و فناوری و همچنین فرهنگ دانش بنیان را شکل دهند، همانگونه که وزارت ورزش و یا صدا وسیما قهرمانان خود را معرفی می‌کنند ما هم باید دانشمندان و دانشجویان تراز اولمان را و همچنین انجمن‌های علمی مان را معرفی کنیم.

وی گفت: ما می‌گوئیم که دانشگاه حرمت دارد، هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید شئونات پوشش را رعایت کند، حتی در کشورهای پیشرفته نیز کسی با لباس لب دریا وارد دانشگاه نمی‌شود، رسانه‌های بدخواه این موضوع را به یک ضد فرهنگ تبدیل می‌کنند، ما می‌گوئیم کلاس، استاد، دانشگاه حرمت دارد و باید حفظ شود و آنها می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند.

وزیر علوم خطاب به مدیر روابط عمومی وزارت علوم گفت: برای افرادی که در این حوزه مشغول هستند کارگاه‌های آموزشی روابط عمومی طراحی کنید که خود ما هم در این کارگاه‌ها شرکت کنیم.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل پوشش روابط عمومی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است