سه‌شنبه 17 مهر 1403

زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس مشخص شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس مشخص شد

اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه اول آبان به مجلس تقدیم می شود، گفت: تلاش براین بوده که بودجه انطباق حداکثری با برنامه هفتم داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حمید پورمحمدی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره های موسوم به تولید و اشتغال (تبصره (18) در قوانین بودجه 1400 الی 1402 و تبصره (2) قانون بودجه 1403 کل کشور جهت تشریح وضعیت موجود اظهار کرد: این گزارش درباره آن است که چه مقدار اعتبارات برای اشتغال تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه در سال 1401، 22 هزار و 400 میلیارد تومان برای اشتغال تخصیص داد که این میزان در سال 1402 به 26 هزار و 100 میلیارد تومان رسید منتها در سال جاری بنابر دلایلی تاکنون تخصیص داده نشده که جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه است که تخصیص‌ها در نیمه دوم سال انجام شود.

وی اضافه کرد: دلیل آنکه این اعتبار تاکنون اختصاص داده نشده این است که در نیمه اول سال هزینه‌های دولت زیاد و درآمدها کم است مثلا باید پول گندم‌کاران و پاداش بازنشستگان داده شود. لذا اعتبارات برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در نیمه دوم سال پرداخت می‌شود.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: طبق گزارش‌ها حدود 31 هزار میلیارد تومان پول تخصیص داده شده در حساب بانک‌ها و حساب اشتغال موجود است لذا وقتی پولی وجود دارد تخصیص دوباره به معنای برهم زدن اولویت‌ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: علاوه بر این منتظر گزارش دستگاه‌ها هستیم تا سازمان برنامه و بودجه براساس آن گزارش‌ها تخصیص را انجام دهد.

پورمحمدی در جمع‌بندی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در سال‌های قبل برای اشتغال اعتبارات را تخصیص داده و در نیمه دوم امسال هم این کار انجام می‌شود ما منتظر گزارش نظارتی دستگاه‌ها هستیم تا این کار را براساس اولویت‌ها انجام دهیم. لذا نگرانی برای تخصیص اعتبارات اشتغال در سال جاری نیست و پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی گفت: اول آبان‌ماه کلیات لایحه بودجه 1404 به همراه تبصره‌ها به مجلس تقدیم می‌شود تلاش براین بوده که بودجه انطباق حداکثری با برنامه هفتم داشته باشد.

پورمحمدی اظهار کرد که قرار است همایش مشترکی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در 30 مهرماه در خصوص نحوه اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برگزار شود که از نمایندگان برای حضور در این همایش دعوت می‌کنم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید