یک‌شنبه 6 آبان 1403

زمان خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت و سازمان چه موقع است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
زمان خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت و سازمان چه موقع است؟

تقریباً همه کسب و کارها بر سر این موضوع که برای فروش بیشتر باید تبلیغات و بازاریابی نه صرفاً به عنوان هزینه، بلکه به عنوان سرمایه گذاری در راس امور قرار بگیرد، اتفاق نظر دارند. یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی هم استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی، مناسبتی، سازمانی و... است. این هدایا ابزارهایی قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان به شمار می روند و شما می توانید برای نیل به اهداف گوناگون از آن ها استفاده کنید.

با وجود این که هدایای تبلیغاتی از جمله گیفت های نوروزی می توانند در ارتباط با مخاطبان اثربخشی زیادی داشته باشند، ولی اغلب کسب و کارها برای تهیه یا انتخاب و خرید این هدایا با چالش های جدی مواجه می شوند؛ از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به شما بگوییم که برای این که بتوانید از مزایای هدایای تبلیغاتی بهره مند شوید، بهتر است چه کارهایی را انجام دهید.

چه زمانی می خواهید گیفت نوروزی خاص خود را ارائه دهید؟

قبل از این که درباره زمان بندی خرید خاص ترین گیفت عید نوروز 1402 برای شرکت و سازمان صحبت کنیم، بد نیست به این موضوع بپردازیم که به نظر شما چه موقع، بهترین زمان تحویل یا اهدای هدایای نوروزی است.

در واقع بهتر است از آخر به اول برویم. بهترین زمان تحویل هدایای نوروزی، رابطه مستقیمی دارد با این که شما این هدایا را می خواهید به چه کسانی ارائه کرده و به این منظور می خواهید از چه روش هایی استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر به پرسنل و کارکنان شرکت یا موسسه کاری خود می خواهید گیفت نوروزی بدهید، می توانید زمان آن را به هفته آخر اسفند موکول کنید زیرا کارکنان شما احتمالاً تا انتهای سال در دسترس هستند.

ولی اگر می خواهید گیفت های نوروزی خود را برای شرکت های همکار یا وابسته و افراد یا مخاطبانی که به طروق مختلف با کسب و کار شما در ارتباط هستند، ارسال کنید حتماً باید زمان آن را به چند دلیل، به روزهای آغازین اسفند ماه موکول کنید. اولین دلیل این است که ممکن است لازم باشد تا گیفت های خاص نوروزی خود را با استفاده از پست برای مخاطبان خود بفرستید؛ ناگفته پیداست که میزان مرسولات پست در روزهای انتهایی سال معمولاً به حدی زیاد است که ممکن است گیفت های شما با تاخیر و حتی بعد از سال جدید به دست مخاطبان برسد که مشخصاً در این صورت جذابیت خاصی نخواهد داشت.

هم چنین ممکن است افرادی که شما می خواهید به آن ها گیفت نوروزی بدهید، در روزهای آخر سال به سفر رفته باشند و شما زمان مناسب برای اهدای پک هدیه عید نوروز 1402را از دست بدهید.

بنابراین از قرار معلوم هفته اول و دوم اسفند ماه، بهترین زمان اهدای انواع گیفت نوروزی خاص است. پس شما باید از خیلی پیشتر به فکر انتخاب و خرید هدایا و گیفت های نوروزی باشید.

زمان بندی خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت و سازمان

فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار هستید و ابداً هم فرقی نمی کند که کسب و کار شما بزرگ و قدیمی باشد یا تازه تاسیس و نوپا، در هر حال شما می خواهید با ارائه خاص ترین گیفت نوروزی با مخاطبان، پرسنل و کارکنان و... ارتباط برقرار کنید. به این منظور باید یکسری کارها را از چندین ماه پیش انجام دهید؛ در واقع شما برای این که بتوانید در تاریخی مقرر هدایا و گیفت های نوروزی خود را ارائه کنید، نیاز دارید تا در زمانی مشخص و مناسب آن ها را خریداری کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که با یک برنامه ریزی درست و دقیق چگونه می توانید هدایای تبلیغاتی خاصی را در زمانی مقرر تهیه و سپس به مخاطبان خود ارائه دهید.

  • تعیین کمپین بازاریابی

اولین گام برای زمان بندی خرید خاص ترین گیفت نوروزی، این است که از ابتدای سال مشخص کنید که در کمپین بازاریابی شرکت یا سازمان خود، از چه روش ها و استراتژی هایی برای بازاریابی می خواهید استفاده کنید. وقتی با همفکری و بررسی آمار و ارقام فروش سال های پیشین (اگر حداقل یک سال از تاسیس کسب و کار شما گذشته است.) مشخص شد که هدایای تبلیغاتی یکی از شیوه های بازاریابی شرکت شما خواهد بود باید برای آن بودجه بندی کنید.

  • بودجه بندی برای خرید هدایای تبلیغاتی خاص

تعیین بودجه برای خرید هدایای تبلیغاتی مختلفی که در طول سال می خواهید به مخاطبان خود ارائه دهید نیز، از آن دست وظایفی است که بهتر است حتی الامکان در آغاز سال صورت بگیرد تا به این وسیله نه تنها برای خرید گیفت نوروزی آمادگی داشته باشید، بلکه بتوانید از مزایای ارائه هدایای تبلیغاتی مناسبتی دیگر در طی سال نیز استفاده کنید.

  • شناخت مخاطبان

همیشه، برای تهیه هر هدیه ای نیازمند این هستیم که مخاطبان خود را بشناسیم؛ حال هر چه این شناخت اصولی تر باشد، اثربخشی هدایای تبلیغاتی ما بیشتر خواهد شد و در نتیج هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته شده نه تنها هدر نخواهد رفت، بلکه به سودآوری خواهد رسید.

هم چنین اگر برای خرید خاص ترین گیفت نوروزی به یک شناخت جمعی از مخاطبان خود برسید، راحت تر می توانید هدیه مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نتیجه امر خرید شما تسریع می شود.

  • انتخاب گیفت نوروزی

پس از شناخت مخاطب، حال نوبت به این می رسد که ببینید چه چیزی می خواهید خریداری کنید. برخی شرکت ها و سازمان ها، خود اقدام به تهیه هدیه نوروزی می کنند که البته در این مسیر با چالش های زیادی مواجه می شوند که ساده ترین آن ها، بحث کیفیت و قیمت اقلام خریداری شده است زیرا به اندازه کافی در این مورد تجربه ندارند.

ولی اغلب شرکت های بزرگ و معتبر برای تهیه خاص ترین گیفت نوروزی، از شرکت ها و فروشگاه هایی که مستقیماً در این حوزه فعالیت می کنند، کمک می گیرند و هدایای مورد نظر خود را به صورت سفارشی شده و با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه خریداری می کنند.

  • زمان خرید خاص ترین گیفت نوروزی

پس از این که گیفت نوروزی و هم چنین فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، حال، نوبت به تعجیل در خرید خاص ترین گیفت نوروزی می رسد. این امر به چند دلیل باید اتفاق بیفتد که مهم ترین آن، شلوغی و ازدحام روزهای پایانی سال است.

به عبارت ساده تر، مطمئن باشید همان طور که شما برای خرید خاص ترین گیفت نوروزی اقدام می کنید، سایر شرکت ها و مخصوصاً رقبای شما هم در تکاپوی تهیه هدایای نوروزی هستند و اگر شما امر خرید را به روزهای پایانی سال موکول کنید، نه تنها ممکن است هدایای مد نظر خود را به دشواری بیابید، بلکه ممکن است این ازدحام بر کیفیت محصولات و همین طور قیمت آن ها هم اثر بگذارد.

بنابراین بهتر است از یک تا دو ماه پیش از آغاز سال نو به خرید خاص ترین گیفت نوروزی بپردازید تا بتوانید با آرامش از تنوع و قیمت پایین تر محصولات استفاده کنید.

سخن پایانی

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین راه های بازاریابی به شمار می رود. با این حال اگر در فکر خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت یا سازمان خود هستید، بهتر است زودتر تصمیم گیری کنید و خرید محصولات مورد نظر خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 17 بهمن 1401 - 17:00
زمان خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت و سازمان چه موقع است؟ 2
زمان خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت و سازمان چه موقع است؟ 3
زمان خرید خاص ترین گیفت نوروزی برای شرکت و سازمان چه موقع است؟ 4