چهارشنبه 18 مهر 1403

زمان و محل به کارگیری اتوبوس 12 متری برقی در تهران

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
زمان و محل به کارگیری اتوبوس 12 متری برقی در تهران

سخنگوی شهرداری تهران گفت: 110 دستگاه اتوبوس برقی با طول 12 متر اوایل آبان در خطوط برقی قدیمی، مرکز شهر، در میدان‌های شهدا، امام حسین و میدان بهارستان فعال خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: 110 دستگاه اتوبوس برقی با طول 12 متر اوایل آبان در خطوط برقی قدیمی، مرکز شهر، در میدان‌های شهدا، امام حسین و میدان بهارستان فعال خواهند شد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اعلام کرد: ناوگان حمل ونقل عمومی در تهران دچار رهاشدگی تاریخی بود اما در این مدت تلاش کردیم تا بتوانیم تا حدودی عقب ماندگی و فرسودگی دوره‌های گذشته را با اهتمام ویژه به این حوزه جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی شهر تهران حدود 10 تا 11 هزار اتوبوس نیاز دارد افزود: طبق قراردادی که با طرف چینی منعقد شده است 2500 دستگاه اتوبوس به زودی به ناوگان حمل و نقلی پایتخت تزریق خواهد شد. هرچند که این تعداد نیاز شهرمان به اتوبوس را به صورت کامل مرتفع نخواهد کرد اما می‌تواند تا حدودی برای تسریع در روند خدمت رسانی به شهروندان راهگشا باشد.

110 اتوبوس برقی به تهران می‌آید

محمدخانی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌های چینی اوایل آبان‌ماه به خطوط اضافه خواهند شد، اظهار کرد: 110 دستگاه اتوبوس برقی با طول 12 متر اوایل آبان ماه به حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده می‌شود.

اتوبوس‌ها در کدام خطوط فعالیت می‌کنند

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به اینکه اتوبوس‌های برقی در کدام خطوط خدمترسانی خواهند کرد توضیح داد: اتوبوس‌های چینی در خطوط برقی قدیمی، مرکز شهر، در میدان‌های شهدا، امام حسین و میدان بهارستان فعال خواهند شد.

توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های برقی بدون ایجاد آلودگی در پایتخت فعالیت می‌کنند بیان کرد: تهران در گروه کلان‌شهرهای پرتردد به حساب می‌آید و از این رو میانگین تردد وسایل نقلیه به صورت روزانه در این شهر بالاست. با توجه به فرارسیدن نیمه دوم سال و رویارویی با چالش آلودگی هوا تلاش می‌کنیم حمل و نقل پاک را گسترش داده و وسایل نقلیه برقی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

1050 اتوبوس نوسازی شده است

محمدخانی با بیان اینکه از همان ابتدای فعالیت در این دوره تاکنون 1050 دستگاه اتوبوس نوسازی شده است یادآور شد: دوره قبل مدیریت شهری 800 اتوبوس فعال در خطوط وجود داشت که البته این عدد در این دوره مدیریت شهری به 3 هزار رسیده است.

3 هزار اتوبوس فعال در شهر وجود دارد

سخنگوی شهرداری تهران درباره فعالیت 3 هزار اتوبوس فعال در خطوط پایتخت خاطرنشان کرد: این تعداد اتوبوس از طریق اورهال، واردات و تولید داخل تأمین شده است. روزانه حدود 2 تا 3 دستگاه اتوبوس اورهال و به خطوط بازگردانده می‌شود چراکه با رفع نواقص سیستم حمل و نقلی اقبال عمومی به استفاده از آن‌ها بیشتر و تا حدودی آلودگی هوا هم مهار خواهد شد.