شنبه 14 مهر 1403

زنان پرچم دار جبهه فرهنگی مقاومت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زنان پرچم دار جبهه فرهنگی مقاومت

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب می‌گوید: امروز دغدغه‌مندان فرهنگی و رسانه‌ای به ویژه زنان به عنوان پرچم‌داران جبهه فرهنگی مقاومت باید با تآسی به حکم امام خامنه‌ای در جهاد فرهنگی آستین بالا بزنند و چهره واقعی و منفور صهیونیست را به جهانیان معرفی کنند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دکتر طهورا نوروزی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم ضمن بیان این مطلب که جامعه امروز زنان ظرفیت زیادی را در نشر ارزش‌ها دارند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که پرچم و پشتوانه نرم افزارانه حرکت مقابله با صهیونیست در دنیا باید به دست زنان سپرده شود. شاهد مثال این موضوع عروس شهید اسماعیل هنیه بود که حرکت و سخنانش بعد از شهادت پدر مورد تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت. این بانوان با گفتار و کردار جهادی خود به عنوان الگو و اسوه این را به دنیا القا کرده‌اند که در موضوع مقاومت، مردان در جبهه نبرد، رو در رو با صهیونیست مقابله می‌کنند و این زنان هستند که در جبهه فرهنگ و الگو سازی مقاومت همیشه پیش قدم بوده و هستند. بنابراین پرچم داری نرم فرهنگی مقاومت در دنیا باید به دست زنان بیفتد و همانطور که در تاریخ بارها و بارها تکرار شده به طور قطع زنان با دارا بودن قدرت ذاتی در تاثیر گزاری بر افکار عمومی این ظرفیت را داشته و دارند تا شعار مقاومت را نشر دهند و به گوش جهانیان برسانند.

به گفته مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب امروز باید به موازات حرکت های سخت افزارانه برای نابودی رژیم صهیونسیتی، حرکت‌های نرم فرهنگی در سراسر جهان اسلام به صورت شبکه‌ای و‌همگرا و هماهنگ در تنویر افکار عمومی جهان برای شناخت هرچه بیشتر این غده سرطانی فعال شود. امروز ما برای ماندن در کنار قدس شریف باید افکار عمومی جهان را که در انحصار فضاهای رسانه‌ای خودفروخته هستند آگاه کنیم.

وی درادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد با هر امکان و ابزاری، افزود: حکم جهادی که مقام معظم رهبری فرمودند فقط در میدان نبرد خلاصه نمی‌شود بلکه جهادگران فرهنگی را نیز فراخوانده است. باید به شبهاتی که توسط رسانه‌های بیگانه ایجاد می‌شود و به نفع صهیونیزم عمل می‌کنند پاسخ داده شود. باید این فضاهای غبار آلود با محتواهای صحیح در بستر رسانه پاک شود، و بعد هم با زبان‌های مختلف به جهان عرضه شود. زمانی که مقام معظم رهبری بر مردم فرض و واجب دانستند که هر مسلمانی با هر امکاناتی که در دست دارند باید به میدان آمده و یاری دهنده محور مقاومت باشد ما شاهد هستیم که یکی از پر جلوه ترین اقشاری که نخستین قدم‌ها را برداشتند زنان بودند. در فضای مجازی این روزها بسیار دیده شد که بانوان ایران با اهدا و تقدیم طلا و سرمایه شخصی خود به محور مقاومت پیش قدم در یاری رساندن به مسلمان مظلوم غزه و لبنان شدند و بار دیگر عطر و بوی معنویتی که سال‌های دفاع مقدس در مردم و بانوان کشور جاری و ساری بود، در کشورجریان پیدا کرده است.

نوروزی با شرح این موضوع که در تاریخ، رجز قبل از جنگ موثر تر از خود جنگ بوده است و امروز رسانه حکم رجز قبل از جنگ را دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هنوز مسیر جهاد و مبارزه با صهیونیزم برای کشورمان باز نشده است مهمترین کار فعلا حرکت در سنگر فرهنگی از طریق فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای تاثیرگذار است. در واقع رجزهای جنگی در همین فضاهای فرهنگی شکل می‌گیرد که باید تقویت شود. براین اساس باید از فعالین فرهنگی وهنری در سراسر کشور خواست که در این معرکه ظرفیت خود را به نمایش بگذارند. جنگ امروز که جنگ بین تمامیت جبهه حق در برابر تمامیت جبهه باطل است، یک پشتوانه معنوی و ایدئولوژیک می‌خواهد که مهمترین ابزار آن رسانه است. باید در این حوزه تقویت شویم تا یک گفتمان در دنیا راه بیفتد. امروز فعالان حوزه فرهنگ و رسانه وظیفه دارند در مقابل رسانه‌های دروغین صهیون قد علم کرده و چهره واقعی صهیونیزم خونخوار را به جهانیان معرفی کنند. امروز دشمن بیش از پیش در حوزه رسانه و افکار عمومی کار می‌کند بنابراین فعالان فرهنگی باید هم طراز با رسانه‌های دشمن آگاه سازی افکار عمومی را به دست بگیرند.

مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب با استناد به بخشی از آیات قرآن کریم گفت شیوه و روش یهود در به دست گرفتن جنگ وقدرت، مکر و حیله و جاسوسی است و ابزار قدرتمند دیگری نداشته و ندارد. امروز هم همین اتفاق در جریان است و صهیونیست با فریب و مکر و حربه جاسوسی قدرت خود را حفظ کرده‌اند. براین اساس اگر امروز از ظرفیت رسانه توسط محتواهای صحیح و تاثیرگذار استفاده کنیم بهترین فضا و فرصت برای نابودی صهیونیست از افکار جهانیان است. تردیدی نیست که مقاومت در منطقه به لحاط نظامی از قدرت برخودار است و باید در بحث پشتوانه فرهنگی و رسانه‌ای که نه تنها به جبهه نظامی مقاومت قدرت می‌دهد بلکه به نوعی آگاهی بخش به افکار عمومی است، قوی عمل کنیم.