شنبه 14 مهر 1403

زنجان بارانی و مه‌آلود است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان بارانی و مه‌آلود است

زنجان -- ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر هوای زنجان ابری، بارانی و مه آلود است و این وضعیت تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.

حسین سلطانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فردا / جمعه 23 آبان ماه / سامانه بارشی که از روز سه‌شنبه /20 آبان ماه / وارد استان شده و آسمان زنجان را بارانی و مه آلود کرده است تضعیف خواهد شد و پیش بینی می شود بارش های پراکنده ای را در مناطق جنوبی و شرقی این استان شاهد باشیم.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، افزود: طی 24 ساعت گذشته پری از توابع شهرستان ماهنشان با دمای 2+ درجه سانتیگراد و حلب در شهرستان ایجرود نیز با 15+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط این استان گزارش شد.

سلطانی، با بیان اینکه روند کاهش میزان دمای هوای این استان ادامه داشته و شنبه و یکشنبه هفته آینده /24 و 25 آبان ماه / هوای سردتری بر استان حاکم خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان دما در اغلب مناطق این استان طی هفته آینده به زیر صفر خواهد رسید بنابراین احتمال بارش نخستین برف پاییزی دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: توده هوای سرد، امروز از سمت اروپای شرقی وارد منطقه شده و هوای استان زنجان را تحت تاثیر قرار داده است و تا پایان هفته نیز مستقر خواهد بود.

در حال حاضر استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*