شنبه 14 مهر 1403

زنجان با پدیده مه غلیظ مواجه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان با پدیده مه غلیظ مواجه است

زنجان - ایرنا - کارشناسی پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در زمان حاضر به دلیل نفوذ مه به منطقه، نقاط مختلف این استان با پدیده مه آلودگی مواجه است که در برخی مناطق غلظت آن بالا بوده و دید افقی را کاهش داده است.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اوایل صبح امروز با مه‌آلود شدن هوا، دید افقی در برخی از نقاط این استان به 50 متر رسیده و در حال حاضر نیز در شهر زنجان بین 100 تا 50 متر است.

وی اظهار داشت: پدیده مه آلودگی هوا که از یکشنبه شب بر این استان حاکم شده است از اوایل صبح شدت بیشتری یافته است و پیش بینی می شود از ساعات بعدازظهر غلظت مه کمتر شود.

کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای فعلی شهر زنجان 1+ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نکرده است و طی 24 ساعت گذشته نیز پری از توابع شهرستان ماهنشان 1/6- درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم با 7+ درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین نقطه این استان ثبت شدند.

سلطانی افزود: طی 24 ساعت اخیر میزان کمینه و بیشینه دمای هوای این استان در پری 1- و 3، صائین قلعه 1- و 2، قیدار 0 و 3، خیرآباد 0 و 2، سجاس 0 و 1، ابهر 0 و 1، باش قشلاق گرماب 0 و 2، زنجان 0 و 1، خرمدره 0 و 1، دندی 0 و 5، زرین رود 1 و 4، فرودگاه زنجان 1 و 2، دانشگاه زنجان 1 و 2، گرماب 1 و 1.4، نیک پی 1 و 3، حلب 2 و 4، فیله خاصه 2 و 4، ماه نشان 1.8 و 2.4، آببر 6 و 4، چورزق 5 و 6 و گیلوان 5 و 7 درجه سانتیگراد گزارش شد. وی با بیان اینکه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوای استان بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت و یخبندان صبحگاهی پیش بینی می شود، یادآور شد: سامانه بارشی حاکم از صبح یکشنبه /9 آذرماه / وارد این استان شد و امروز بعدازظهر از استان خارج می شود و مجدد از بعداز ظهر چهارشنبه سامانه دیگری وارد منطقه و زنجان خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*