دوشنبه 16 مهر 1403

زنجان نخستین استان خنک کشور ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان نخستین استان خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته، شهر زنجان با دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان نخستین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسید.

حسین سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در همین مدت، شهر اردبیل با میزان دمای 12 درجه سانتیگراد دومین مرکز استان خنک کشور گزارش شد.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با دمای 35 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه این استان، ثبت شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: آسمان زنجان امروز و فردا / سه شنبه و چهارشنبه / صاف تا قسمتی ابری و هوا نیز خنک و از بعداز ظهر با وزش باد همراه بوده که سرعت آن در برخی مناطق نسبتا شدید خواهد بود و پنجشنبه وزش باد نخواهیم داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: مناطق مختلف شهرستان طارم نیز همچنان مه آلود است و دمای هوا نیز طی 2 روز آینده در سطح این استان کمی افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*