سه‌شنبه 10 مهر 1403

زکات پرداختی کشاورزان آستارا 65 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زکات پرداختی کشاورزان آستارا 65 درصد افزایش یافت

آستارا - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام (ره) آستارا گفت: بهره‌برداران و کشاورزان این شهرستان امسال از درآمد فروش محصولات خود، 2 میلیارد و 394 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش یافته است.

بهرام تسلی نیا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: زکات مستحبی کشاورزان آستارا برای تامین خرج درمان، خرید جهیزیه، طرح های عمرانی نظیر ساخت مسجد، تحصیل و تهیه بسته های غذایی نیازمندان و مددجویان هزینه شده است.

وی ادامه داد: زکات واجب اقلام 9 گانه گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی، سایر محصولات کشاورزی را شامل می شود.

وی بیان کرد: در سال جاری 6 میلیارد و 145 میلیون و 799 هزار ریال زکات فطریه در آستارا پرداخت شده است و زکات جمع آوری شده در روستاها توسط اعضای شورای زکات روستایی هزینه می شود.

مدیر کمیته امداد امام (ره) آستارا گفت: برای ترویج فرهنگ زکات، میدان مقابل حوزه علمیه با عنوان زکات نامگذاری شده است و متولیان امر به دنبال ترویج زکات مستحبی باشند و در این زمینه از ظرفیت خیران استفاده کنند.

تسلی نیا اظهار کرد: اصناف باید در زمینه زکات پیشقدم بوده و دست نیازمندان و فقرا را بگیرند و جامعه روحانیت نیز پا به پای تمام اقشار، به ترویج فرهنگ زکات توجه کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و سه هزار و 76 نفر آن در قالب 2 هزار و 616 خانوار، تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

*س_برچسب‌ها_س*