پنج‌شنبه 12 مهر 1403

زیرساخت های منطقه زلزله زده صالح آباد آسیب ندیده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زیرساخت های منطقه زلزله زده صالح آباد آسیب ندیده است

ایلام ایرنا - بخشدار صالح آباد شهرستان مهران گفت: زیرساخت های این بخش در مناطق روستایی و شهری در وقوع زلزله آسیب ندیده است.

جعفر چراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به تماس های گرفته شده با دهیاران روستاهای تابعه بخش صالح آباد زیرساخت های آب، برق، تلفن و مخابرات این بخش قطع نشده و شبکه های توزیع همچنان در مدار فعالیت قرار دارند.

وی با بیان اینکه زمین لرزه ظهر امروز باعث وحشت مردم شد، افزود: از طریق بلندگوهای موجود در امامزاده علی صالح (ع) از مردم خواسته شده است هوشیاری، خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند.

چراغی یادآور شد: از دهیاران روستاهای تابعه هم خواسته شده است مردم هر روستا را به حفظ آرامش دعوت کرده و مردم حتی الامکان از حضور در منازل و ساختمان ها به علت احتمال وقوع پس لرزه های بعدی اجتناب کنند.

وی گفت: هنوز هیچ گونه خسارت جانی و مالی در سطح بخش صالح آباد از سوی دهیاران مخابره نشده و سرکشی حضوری از روستاها توسط بخشداری در حال انجام است.

وی در مورد حضور تیم های ارزیاب هم توضیح داد: از سوی ستاد بحران استان و شهرستان مهران تیم های ارزیاب برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شده اند و هم اکنون تیم هایی از جمعیت هلال احمر در سطح بخش صالح آباد حضور یافته اند.

زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر لحظاتی پیش صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران را لرزاند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 12 و 46 دقیقه و 52 ثانیه به وقوع پیوسته است. این زلزله در عرض جغرافیایی 33.524 و طول جغرافیایی 45.997 به وقوع پیوسته است.

این زلزله در عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد و هنوز از تلفات جانی و مالی آن گزارشی ارایه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سطح شهر ایلام، در اغلب محلات مردم به خیابان آمده اند.

بخش مرزی صالح آباد از توابع شهرستان مهران است که در 37 کیلومتری جنوب غربی ایلام واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*