دوشنبه 23 مهر 1403

ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 200 نفر در اردکان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 200 نفر در اردکان آغاز شد

یزد - ایرنا - ساخت مرحله سوم خوابگاه دانشجویان دانشگاه اردکان امروز (پنجشنبه) با پیش بینی 48 اتاق و ظرفیت 200 نفر در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 مترمربع با حضور تعدادی از مسوولان محلی آغاز شد.

به گفته فرماندار اردکان با توجه به مشکلات اقتصادی ساخت پروژه‌های خیری از محل کمک های صنایع شهرستان برای تامین فضاهای مورد نیاز بسیار کمک موثر است.

بهروز شهابی زاد افزود: اعتبار ماده 55 و یک‌درصد فروش معادن از جمله اقداماتی بود که به توسعه اردکان در سال های اخیر کمک کرد و مشکل بیکاری تا حدود زیادی رفع شد. همچنین نماینده اردکان در مجلس دهم با بیان اینکه مسیر سختی را تا سال 1388 برای ایجاد مرکز آموزش عالی سپری شد، گفت: با پیشرفت دانشگاه اردکان در حال حاضر سه هزار دانشجو و 150 کارمند در این واحد دانشگاهی مشغول فعالیت هستند. محمدرضا تابش، با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی در جذب کمک‌های خیری بسیار موفق عمل کرد، افزود: بیش از 200 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با فعالیت صنایع و معادن ایجاد شد که تأثیر آن ملی و استانی است. همچنین فاطمه بهجتی رییس دانشگاه اردکان گفت: کمبود فضای فیزیکی باعث شده تا دانشگاه از فضای سایر مراکز دانشگاهی استفاده کند و در خوابگاه این واحد دانشگاهی 388 دانشجوی پسر اسکان دارند

وی اضافه کرد: پراکندگی فضای خوابگاهی از دیگر مشکلاتی است که باید متمرکز شود..

وی ادامه داد: این دانشگاه 36 رشته کارشناسی، 13 رشته کارشناسی ارشد و 85 هیات علمی و سه هزار دانشجو دارد. دانشگاه اردکان در سال 1388 تاسیس شد.

مجموع دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان اردکان 6 هزار و 239 نفر است.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*