پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی مریوان تخریب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی مریوان تخریب شد

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: امسال پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های زراعی این شهرستان براساس حکم قضایی تخریب شده است.

محمد رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته نیز پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان تخریب شد و این رویه با قدرت بیشتری امسال ادامه پیدا می‌کند.

وی به برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این ساخت و سازها به تولیدات کشاورزی لطمه می‌زند، بنابراین به محض شناسایی نسبت به شکایت از فرد مورد نظر و معرفی آن به محاکم قضایی و تخریب سازه اقدام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی را حدود 300 مورد اعلام کرد و یادآور شد: شرط صدور مجوز برای ساخت و ساز این است که زمین کمتر از سه هزار مترمربع نباشد، ضمن اینکه از زمین بزرگتر جدا نشده باشد.

رحیمی موافقت محیط زیست و وجود منبع آبی مجاز را از دیگر شرط‌های ارائه مجوز برای ساخت و ساز در زمین‌های زارعی عنوان کرد و گفت: متقاضیان بعد از دریافت مجوز تغییر کاربری باید جواز ساخت را نیز بگیرند.

وی از کشاورزان مریوانی خواست از تبدیل زمین به قطعات کوچک و خرید و فروش آن خودداری کنند تا موجب آسیب به تولید بخش کشاورزی نشود چرا که در این صورت هزینه تولید بیشتر شده و قیمت تمام شده محصول بالا می‌رود.

مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است و 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات در این شهرستان وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*