چهارشنبه 4 مهر 1403

ساخت پارکینگ مکانیزه در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ساخت پارکینگ مکانیزه در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس

مجید قادری، مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر گفت: اکنون روند بازپس گیری اموال متعلق به شهرداری که حق شهر و شهروندان و شهرداری در آن رعایت نشده بود سرعت چشمگیری پیدا کرده است که یکی از این پرونده‌ها مسئله باملند بود و با پیگیری تیم اداره کل حقوقی و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مجتمع باملند به صاحب اصلی خود یعنی شهرداری تهران برگشت.

قادری افزود: در سال 1389 احداث مجموعه دریاچه چیتگر کلنگ می‌خورد و در سال 92 فاز اول آن افتتاح می‌شود و در همان زمان این مجموعه در اختیار شرکت بام شهر قرار می‌گیرد، البته در روند احداث تخلفاتی صورت گرفته بود و پرنده‌ای در این باره تشکسل شده. بعد از اینکه در سال 98 مستندات جمع آوری می‌شود روند دادرسی شروع می‌شود و نهایتا سال 1402 پرونده بعد از 5 سال به شهرداری برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با بیان اینکه قرارداد شهرداری با شرکت مربوطه به صورت BOLT بود گفت: این قرارداد به صورتی است که زمین خام در اختیار سازنده قرار می‌گیرد و بعد از انتهای قرارداد به صاحب اصلی بر می‌گردد. در قرارداد مقرر بود تا عدد مشخصی ساختمان ساخته بشود، اما ساخت متراژ بیشتر باعث می‌شود سرانه ابنیه تحت الشعاع قرار بگیرد که منجر به فسخ قرار داد شد.

وی گفت: مدیریت باملند در حال حاضر در حیطه اختیارات شهرداری تهران است و اتفاقات خوبی از زمانی که شهرداری متولی اینجا شد، رخ داد از جمله اینکه آب شرب این مجموعه بعد از حدود 8 سال متصل و نوسانات برق و مشکلات تاسیساتی آن نیز تا حد زیادی مرتفع شد. بحث ایمنی باملند نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: در ابتدای تاسیس مجموعه باملند تمامی برند‌ها خارجی بودند، اما از زمانی که موظف به خروج شدند، استفاده از برند‌های داخلی معتبر در دستور کار قرار گرفت و در حقیقت برند داخلی معتبر با لاکچری متفاوت است. ارائه خدمات در باملند در طیف‌های قیمتی گوناگون است ولی کیفیت خدمات ارائه شده بالاست.

قادری اظهار کرد: مردم هم انتظار کیفیت مطلوب را دارند. اگر مدیریت یکپارچه در دریاچه چیتگر تعریف بشود قطعا تمام بخش‌ها سعی می‌کنند یکدیگر را پوشش بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی در جهت رفع معضل پارکینگ این منطقه انجام گرفته است، اظهار کرد: محیط طبیعی دریاچه، کارکرد اصلی اینجاست که برای همگان قابل استفاده است. در کنار آن درآمد پایدار هم برای شهرداری تعریف شده است. در قسمت‌های مختلف چند پارکینگ تعبیه شده و منطقه 22 نیز پای کار آمده و یک طرحی را در حاشیه اینجا برای تعبیه پارکینگ حداکثری ارائه کرده است. قطعا برای توسعه آن به ساخت پارکینگ‌های مکانیزه خواهیم پرداخت.