پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ساخت پل‌های راز و جرگلان به مناقصه گذاشته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساخت پل‌های راز و جرگلان به مناقصه گذاشته شد

ایرنا - بجنورد - ساخت سه پل که مشکل تردد در ضلع جنوبی رودخانه چندیر و بخش جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی را برطرف می‌کند به مناقصه گذاشته شد.

بخشدار جرگلان روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون سه پل در دست ساخت است و سه پل دیگر نیز به مناقصه گذاشته شده و یکی نیز در دست پیمانکار است که با ساخت این پل ها مشکلات تردد اهالی بخش های جرگلان و غلامان برطرف می شود.

پولاد نجاهی افزود: پل کرکوشکلی به کیلو پنجه و گرکز به مناقصه گذاشته شده و با ساخت این پل 80 درصد مشکلات تردد مردم این بخش حل می شود.

وی با بیان این که با کمک یک خیر نیز در 10نقطه جرگلان پل هوایی ساخته می شود اظهار داشت: این پل ها به عابران پیاده کلاته محمدی ها و ایشان قلی و روستاهای اطراف ضلع جنوبی رود چندیر کمک می کند تا تردد راحتی داشته باشند.

وی افزود با ساخت پل های راز و جرگلان حتی روستاهایی که در کنار چندیر نیستند نیز امکان تردد حاصل می شود.

وی افزود: برخی از روستاهای این بخش مانند بویاقلی و روستاهای دیگر اطراف رود چندیر با ساخت دیوار ساحلی مشکل تردد آنها برطرف می شود و برای همین ساخت دیوار ساحلی پی گرفته شد و این پروژه تا هفته دیگر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که پیگیری های استاندار خراسان شمالی و فرماندار راز و جرگلان موجب شده تا این پل ها ساخته و 3 پل به مناقصه گذاشته و تامین اعتبار شود

بخشدار جرگلان اظهار داشت: در مجموع چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به این پل ها اختصاص یافته است و با اتمام این پل ها مشکلات تردد همه ساکنان جرگلان حل می شود.

در سیلاب های بهار پارسال 86 میلیارد تومان خسارت وارده بر اثر سیل به ابنیه فنی و پل های آسیب دیده در سامانه سجاد ثبت شده است.

در همین راستا، هم اکنون ساخت 22 پل متوسط و بزرگ آسیب دیده از سیل تا پایان سال مالی 98 در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان 70 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر راز در 120 کیلومتری شمال بجنورد واقع است.

طول راه های راز و جرگلان 400 کیلومتر است که هم اکنون 100 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان نیاز به ساخت و مرمت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*