جمعه 14 اردیبهشت 1403

ساخت 2 هزار و 400 کیلومتر مسیر ریلی برای تکمیل کریدور ترانزیتی کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ساخت 2 هزار و 400 کیلومتر مسیر ریلی برای تکمیل کریدور ترانزیتی کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور گفت: ایران در حال حاضر 10 هزار کیلومتر مسیر در دست اجرا دارد که 2 هزار و 400 کیلومتر آن مسیر ریلی است.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌ها در بخش ریلی و جاده‌ای کشور 10 هزار کیلومتر مسیر‌های مختلف ریلی، جاده‌ای و آزاد راهی و راه اصلی را در دست اجرا دارد، گفت: اولویت ما در این بخش آن است که بتوانیم کریدور‌های اصلی مورد نیاز برای تبادل بار و مسافر و برای ترانزیت سایر کشور را تکمیل کنیم تا کشور‌ها از سرزمین ایران به عنوان یک حلقه ارتباطی استفاده کنند.

به گفته وی، در ابتدا باید بتوانیم کریدور‌های باقی مانده را تکمیل کنیم که بخشی از این کریدور‌ها در حوزه ریلی است که 2 هزار و 400 کیلومتر است و باید ساخته شود که عموما در کریدور‌های شمال به جنوب کشور قرار دارند.

او می‌گوید: بخش دیگری از این کریدور‌ها در حوزه رفع گلوگاه‌ها هستند که به طور مثال گلوگاه جنوب غرب کشور است که مرکز کشور را از لرستان به خوزستان متصل می‌کند تا از ظرفیت بنادر خوزستان از طریق ریل استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با تکمیل راه آهن چابهار - سرخس و راه آهن رشت - کاسیپن بخشی از کریدور‌های ریلی و ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.

او تاکید کرد: در بخش‌های زیرساختی کشور هیچ گونه نیازی به متخصصان خارجی نداریم و در بخش اجرا توسط پیمانکاران تمامی این اقدامات صورت می‌گیرد و ایران حتی آمادگی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را هم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی