یک‌شنبه 15 مهر 1403

ساخت 292 فروند تجهیزات دریایی و بندری استراتژیک آغاز شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ساخت 292 فروند تجهیزات دریایی و بندری استراتژیک آغاز شد

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه 167 پروژه دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر 144 همت به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان داده شده است.

وی افزود: 62 همت سرمایه گذاری بخش خصوصی در دریا و بندر انجام شده و بخشی از آن ها هم در حال انعقاد است.

صفایی گفت: 22 فروند اسکله مسافری در طی سه سال گذشته برای توسعه گردشگری ساخته شده است همچنین توسعه تجارت دریایی خزر هم در راستای توسعه گردشگری انجام شده که منجر به رشد قابل توجه گردشگر در دریای خزر شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: 38 نفر از نخبگان کشوری را سازمان بنادر و دریانوردی جذب کرده است همچنین 53 درصد رشد دوره های آموزشی ودریانوردی را داشته ایم اما با این وجود در حوزه دریایی ما با کمبود افسر دریایی روبرو هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: 146 هزار شناور فروند به 175 هزار فروند افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سانحه جدی دریایی و درحوزه تجاری نداشته ایم گفت: با توجه به تقویت حوزه دریایی وتجاری کشور بخش عمده ای از مردم در ایام تعطیلات از جزایر ما بازدید کرده اند.

او یادآور شد: ناوگان تجاری که شامل پرچم ایران بوده حجم جابه جایی کالا و GT آنها از 13 میلیون تن به 14 میلیون تن رسیده است‌.

وی تاکید کرد: ظرفیت اسمی بنادر از 280 میلیون تن به 300 میلیون تن رسیده است. در حال حاضر 405 پروژه زیربنایی داریم که اعتبار آن به 148 همت رسیده است.

صفایی تاکید کرد: لایروبی و احیای خلیج گرگان در بندر ترکمن راه اندازی کرده ایم، همچنین بیش از 300 فروند تجهیزات دریایی و بندری استراتژیک در بنادر کشور در حال ساخت است همچنین 292 فروند هم در حال ساخت است که از این تعداد 83 فروند تحویل شده و مابقی با پیشرفت بالا در حال ساخت است.

خبرنگار: محبوبه کباری