یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان ملل نگران افزایش درگیری‌ها در سودان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سازمان ملل نگران افزایش درگیری‌ها در سودان

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد هر گونه تشدید بیشتر درگیری ها در سودان خطر تشدید تنش در سراسر منطقه دارفور غربی را به دنبال دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در بیانیه ای گفت: «گوترش از ژنرال محمد حمدان «همدی» داگالو می خواهد که مسئولانه عمل کند و فورا حمله نیروهای پشتیبانی سریع را متوقف بدهد. متاسفانه طرف‌های متخاصم بارها درخواست‌ها برای توقف درگیری‌ها را نادیده گرفته‌اند.»

درگیری‌های مسلحانه در سودان از 15 آوریل 2023 (26 فروردین ماه 1402) میان ارتش به فرماندهی البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

بنا بر آمارهای سازمان ملل متحد، جنگ میان دو نیروی نظامی بزرگ سودان در سایه ادامه خشونت و گرسنگی به آواره شدن هشت میلیون نفر منجر شده است.

حدود 25 میلیون نفر نزدیک به نیمی از جمعیت سودان بر اثر تداوم جنگ در وضعیتی ناگوار قرار گرفته و به کمک‌های فوری نیاز دارند و 18 میلیون نفر هم در معرض خطر قحطی هستند.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید