پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سازمان‌های مردم نهاد پایه و اساس جامعه مدنی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سازمان‌های مردم نهاد پایه و اساس جامعه مدنی هستند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم نهاد به دلیل نفوذی که دارند رکن اصلی و پایه و اساس جامعه مدنی هستند.

فریبرز نجفی مهر روز شنبه در نشست شورای اجتماعی شهرستان روانسر افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان فرهیختگان جامعه می توانند در جهت اقناع سازی افکار عمومی و آرامش جامعه به دولت کمک کنند.

وی تصریح کرد: سمن ها به دلیل اینکه برآمده از متن جامعه هستند واقعیت های موجود را در خصوص محدودیت های دولت و تحریم های ظالمانه ای که بر دولت اعمال شده به افکار عمومی بیان نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: دولت در راستای حمایت از سازمان های مردم نهاد نقش تسهیل گر و هماهنگ کننده دارد و معتقدم تا همکاری بین بحشی و هم افزایی میان مدیران نباشد میزان آسیب های اجتماعی کاهش نخواهد داشت.

نجفی مهر، با بیان اینکه مساجد و تشکل های دینی هم سمن اجتماعی هستند اضافه کرد: روحانیون محور وحدت و همدلی میان مساجد و سمن ها باشند.

وی اظهارداشت: تلاش دولت این است که همه ظرفیت ها را بکار گیرد تا سمن سراهایی را ایجاد کند و این مهم نیازمند همت نهادهای متولی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بیان کرد: تلاش داریم باکسب موافقت وزارت کشور، دفتر تسهیل گری را در یکی از مناطق حاشیه نشین روانسر راه اندازی کنیم و در این راستا مکاتباتی نیز انجام شده است.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: سازمان های مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند و با توجه به اینکه در بحران ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند باید قدردان آنها باشیم.

سعدی مصطفی زاده افزود: سازمان های مردم نهاد چون برخاسته از دل مردم هستند، در تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: تا قبل از سال 94 تنها 2 سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعالیت داشت اما دردولت تدبیر و امید این میزان به 10 مورد رسیده است.

فرماندار روانسر اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به سازمان های مردم نهاد داشته و برای هدفمند کردن تصمیم گیری ها، مقوله آموزش سمن ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه روانسر نیز با بیان اینکه همه در برابر جامعه مسوولیت داریم گفت: بخشی از آسیب های اجتماعی نتیجه هجمه دشمنان است که دین و اخلاق و فرهنگ ما را نشانه گرفته اند.

ماموستا ملاسید محمد محمدی افزود: نقش مردم در حل آسیب های اجتماعی بسیار مهم و حساس است و اگر مردم همراهی نداشته باشند این مشکلات برطرف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از گسترش آسیب های اجتماعی نگران هستند اظهار داشت: مدیران از فرصت‌های مناسب برای حل مشکلات بهره ببرند و با وحدت و همدلی می توان بسیاری از معضلات اجتماعی را از پیش رو برداشت.

امام جمعه روانسر گفت: وحدت رویه در اجرای فعالیت های اجتماعی مقوله مهمی است که باید از سوی سازمان های مردم نهاد لحاظ شود.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*