یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

ساماندهی فضای مجازی کشور، راه نفوذ دشمن را می‌بندد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ساماندهی فضای مجازی کشور، راه نفوذ دشمن را می‌بندد

سید احمد رضوی گفت: واقعیت این است که اغتشاشات و آشوب‌های اخیر، هیچ ربطی به گشت ارشاد، فوت مهسا امینی، گرانی‌ها و حذف ارز ترجیحی نداشت و ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد رضوی، فعال رسانه ای و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: واقعیت این است که اغتشاشات و آشوب های اخیر، هیچ ربطی به گشت ارشاد، فوت مهسا امینی، گرانی ها و حذف ارز ترجیحی نداشت و ندارد.

وی ادامه داد: این آشوب ها از ماه ها قبل در آن سوی مرزهای ما، طراحی، برنامه ریزی و سازماندهی شده بودند؛ شرح وظایف مجموعه های مختلف دخیل در اغتشاشات مشخص شده بود و منتظر فرصتی بودند تا برنامه خود را پیاده سازی کنند. رضوی افزود: آنچه برای ما باید مهم باشد و روی آن حساسیت داشته باشیم، پیش درآمد طراحی های دشمن است که با آن بستر اغتشاش و آشوب را مهیا می کنند و در هنگامه آشوب، بر آتش آن می دمند. این کارشناس تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی فرمودند: امروز بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی؛ تحرکات تبلیغاتی و رسانه ای و جنگ نرم است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط شوند، مبالغ هنگفت هزینه می کنند، کارهای بسیار انجام می دهند." وی گفت: ما در زمینه تبلیغات رسانه ای، مهندسی افکار عمومی و جنگ نرم ضعف داریم و متاسفانه دشمن با تسلط بر فضای رسانه ای و متعاقب آن افکار عمومی ما، توانسته است در گستره چندین ساله بسترهای مورد نیاز خود برای اغتشاش، آشوب و نارضایتی عمومی را فراهم آورد. رضوی ادامه داد: دشمن، در هر برهه ای با تمرکز بر حوزه ای (انتخابات، گرانی، گشت ارشاد) و آماده سازی افکار عمومی، مقدمات آشوب را در کشور فراهم می کند. این کارشناس افزود: اگر می خواهیم بساط اغتشاش و آشوب در کشور را ریشه کن کنیم، باید در حوزه رسانه و افکار عمومی برنامه ریزی مدون و دقیقی را انجام دهیم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم در غیر اینصورت با وجود این ضعف، هر از چند گاهی باید به بهانه های مختلف، منتظر آشوب و اغتشاش باشیم. وی بیان کرد: ما در ابتدای جنگ تحمیلی در حوزه موشکی و پدافند هوایی ضعف داشتیم، بنابراین دشمن از همین حوزه، آسیب های زیادی به ما می زد، هر روز شاهد بمباران و موشک باران شهرهای مختلف حتی در تهران بودیم، اما از زمانی که ضعف مان را برطرف کردیم و توازن نسبی قوا شکل گرفت، صدام دست از بمباران و موشکباران شهرهای ما برداشت. رضوی گفت: زمانی گزینه جنگ بر علیه ما از روی میز آمریکایی ها برداشته شد که ما در حوزه موشکی و نظامی تبدیل به یک قدرت شدیم. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: واقعیت همین است که ما در عرصه رسانه ضعف داریم، شدیدا هم ضعف داریم و تا زمانی که این ضعف را برطرف نکنیم، هر روز باید منتظر یک ضربه از دشمن باشیم.

انتهای پیام /