شنبه 14 مهر 1403

سامانه بارشی بعدازظهر یکشنبه از زنجان خارج می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه بارشی بعدازظهر یکشنبه از زنجان خارج می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی که از جمعه شب وارد زنجان شده است از بعدازظهر یکشنبه /2 آذر ماه / از منطقه و این استان خارج خواهد شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان این اداره کل، بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی این استان به دلیل برودت هوا و پایین بودن میزان دما، می تواند به شکل برف باشد.

وی به میزان بارندگی ها در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: از شب گذشته تا اوایل صبح امروز / شنبه / بیشترین میزان بارندگی با 18 میلیمتر از ایستگاه هواشناسی قیدار گزارش شده است و شهر زنجان نیز به میزان 10 میلیمتر بوده است.

سلطانی تصریح کرد: روز دوشنبه / سوم آذر ماه / نیز بر اثر عبور یک سامانه بارشی از منطقه احتمال بارش های پراکنده باران در برخی از مناطق زنجان وجود دارد اما روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد منطقه شده و تا روز پنجشنبه شاهد بارش باران خواهیم بود.

سلطانی یادآور شد: بارش برف از شب گذشته تاکنون در ایستگاه های هواشناسی زنجان ثبت نشده اما در برخی ارتفاعات و مناطق سردسیر و همچنین آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - خدابنده، گزارش هایی دریافت شده است.

وی دمای فعلی شهر زنجان را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.

سلطانی به کمینه و بیشینه دمای استان در طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان طی مدت یاد شده در صائین قلعه 0 و 8، خیرآباد 0 و 9، زنجان 2 و 11، قیدار 2 و 8، خرمدره 2 و 10، ابهر 2 و 9، دانشگاه زنجان 2 و 11، فرودگاه زنجان 3 و 10، سجاس 3 و 9، دندی 3 و 10، پری3 و 11، زرین رود 3 و 11، نیک پی 4 و 13، باش قشلاق گرماب 4 و 9، گرماب 5 و 9، حلب 5 و 11، ماهنشان 6 و 13، آببر 8 و 13 و گیلوان 9 و 16 درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*