جمعه 13 مهر 1403

سامانه شفافیت بهزیستی زنجان راه اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه شفافیت بهزیستی زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه شفافیت بهزیستی این استان جهت ایجاد فضایی شفاف برای انتشار اطلاعات مستند این اداره کل، عدالت محوری، دسترسی و ارتقای سلامت اداری راه اندازی شده است.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شفاف سازی از جمله زیرساخت‌های سیاستگذاری و برنامه ریزی است که نقش اساسی در کاهش فساد، ارتقا و بهبود عملکرد، تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی جامعه و حذف عوامل زمینه ساز فساد دارد.

وی اضافه کرد: توسعه مشارکت و روحیه تعاون و بهره‌مندی از ظرفیتهای مردم، تقویت نظام نظارتی و افزایش سرمایه اجتماعی، یکپارچه سازی اطلاعات از طریق اصول مدیریت دانش و پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع از اهداف این سامانه است.

این مسوول با اشاره به اینکه سامانه شفافیت به آدرس shafaf.behzisti.ir در دسترس عموم قرار گرفته است، گفت: هم اکنون بیش از 29 هزار خانوار زنجانی تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند که از این تعداد بیش از 18 هزار خانوار مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: تمامی اسناد و مدارک غیرمحرمانه و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های جاری سازمان بر روی این سامانه و در اختیار شهروندان قرار دارد.

محمدی، در ادامه به سامانه تلفنی دیده بان اشاره کرد و افزود: این سامانه تلفنی بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است و هر شهروندی از هر نقطه استان می‌تواند با شماره 1482 تماس گرفته و پیام خود را که ممکن است حاوی پیشنهاد، نظر، انتقاد، شکایت و هر صحبت و ایده دیگری باشد در این سامانه تلفنی، ثبت و با کد پیگیری ارائه شده آن را پیگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سامانه ملی دیده بان در بستر وب با نشانی www.didehban.behzisti.ir قابل دسترسی است و افرادی که امکان یا علاقه به برقراری تماس ندارند می توانند از طریق بستر وب ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه در قالب اپلیکیشن موبایل نیز قابل دسترسی است. خاطرنشان کرد: این سامانه بر اساس دقت و سرعت کار می‌کند و در هر مرحله ای از زمان که فرد شکایت و انتقادی دارد می‌تواند در این سامانه به ثبت برساند.

*س_برچسب‌ها_س*