یک‌شنبه 15 مهر 1403

سامانه‌های الکترونیکی منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه‌شدگان می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه‌های الکترونیکی منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه‌شدگان می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی می‌توان نظارت مناسبی بر بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار گیرد.

دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی روز چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت هشت استان کشور، افزود: اگر بخواهیم نگاه متعالی‌تری به بیمه داشته باشیم باید اقدامات بیمه را به پیش، حین و پس از خدمت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: در این صورت به داده‌هایی نیاز داریم که اگر به درستی جمع آوری و تحلیل و رسیدگی نشود، به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم.

این مسؤول ادامه داد: هدف این است که روی اسناد پزشکی بررسی دقیقی داشته باشیم و با استفاده از اصول و قواعد بتوانیم مدیریت منطقی روی منابع انجام بدهیم تا عدالت در دسترسی به خدمات سلامت اجرایی شود.

وی اظهار داشت: از طرفی باید نیازهای ذینفعان هم شناسایی شده و چهارچوب مشخصی داشته باشد که یکی از اصولی که باید رعایت شود، جدا کردن لایه تصمیم‌های راهبری از مدیریت است.

ابراهیم خانی افزود: مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژه‌ای از خدمات الکترونیکی داشته است و با ایجاد معاونت فناوری اطلاعات، اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شد که گام موثری در این خصوص محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: برای بررسی سند، ابتدا باید مشخص باشد که قوانین چیست و سپس بر اساس قوانین، تقبل هزینه انجام شود که اطلاعات آن به سامانه مالی می‌رود و در سامانه مالی بر اساس بودجه، تخصیص داده شده و در نهایت پرداخت می‌شود.

به گفته وی، اگر این زنجیره در نظر گرفته شود، می‌بینیم با یک رسیدگی ساده سروکار نداریم و با زنجیره‌ای از فعالیت‌ها در ارتباط هستیم.

وی اضافه کرد: رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری نیز از سال 97 در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد.

ابراهیم‌خانی افزود: اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود که برای اسناد سرپایی، چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

به گفته این مسؤول تا کنون، بیش از 30 پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*