سه‌شنبه 8 آبان 1403

سایت گوزن زرد در لرستان راه اندازی می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سایت گوزن زرد در لرستان راه اندازی می شود

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سایت گوزن زرد به زودی در یک فضای طبیعی و صخره ای در خرم آباد راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا علی سالاروند روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: در راستای راه اندازی سایت پرورش گوزن زرد سه نقطه در سطح استان به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی و تاکنون با یک مورد از این مناطق موافقت شده است.

وی با بیان اینکه فضای سایت به زودی تکمیل و تجهیز می شود اظهار داشت: مجوز راه اندازی نیز پیگیری شده است و طی 2 ماه آینده رهاسازی گوزن زرد در این منطقه از خرم آباد انجام خواهد شد.

سالاروند با اشاره به ارزش گردشگری سایت گوزن زرد در استان ادامه داد: با راه اندازی این سایت، حوزه گردشگری استان نیز تقویت می شود چراکه حضور گردشگران به منظور بازدید از این سایت در دیگر مناطق و جاذبه های استان حضور می یابند.

وی عنوان کرد: همچنین در این مجموعه چند گونه جانوری نیازمند احیا در استان نیز نگهداری خواهد شد بنابراین با نگهداری گوزن زرد، قوچ و میش در این مکان امکان بازدید از مجموعه برای عموم ایجاد خواهد شد.

گوزن زرد در منطقه جزیره اشک احیا شد و سپس با افزایش جمعیت تعدادی از آنها به زیستگاه تاریخی خود در حوزه زاگرس منتقل شدند.

برچسب‌ها