چهارشنبه 6 تیر 1403

ستاره الهلال بالاتر از والورده رکورددار شد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ستاره الهلال بالاتر از والورده رکورددار شد!

تا پیش از آغاز یورو و کوپا، رکورد بیشترین بازی در یک فصل، در اختیار سعود عبدالحمید است.

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال (FIFPro) امروز چهارشنبه لیستی از بازیکنانی که بیشترین تعداد بازی‌ها را در فصل گذشته 2023-2024 انجام داده‌اند، منتشر کرد.

سعود عبدالحمید، مدافع الهلال و تیم ملی عربستان سعودی، با انجام 67 بازی از ابتدای فصل تا دوم ژوئن، در صدر این لیست قرار گرفت.

وب سایت FIFPro از تاثیر تعداد بالای بازی‌ها بر سلامت بازیکنان هشدار داد و بر لزوم توجه به این مسئله پیش از آغاز مسابقات یورو 2024 و کوپا آمریکا تاکید کرد.

در این لیست، فدریکو والورده، هافبک رئال مادرید و تیم ملی اروگوئه، با 65 بازی تا تاریخ مذکور در رتبه چهارم قرار دارد.

پس از او، داروین نونیز، مهاجم لیورپول با 65 بازی، خولین آلوارز، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی با 64 بازی، فیل فودن، بازیکن تیم ملی انگلیس با 64 بازی و لوئیس دیاز، وینگر تیم ملی کلمبیا با 64 بازی در رده‌های بعدی قرار دارند که همه آن‌ها در ماه جاری در مسابقات کوپا آمریکا یا یورو شرکت خواهند کرد.

همچنین، FIFPro خواستار ارائه استراحت کافی به بازیکنان پس از فصل طولانی باشگاهی شد و از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت: "تابستان 2024 مسابقات یورو و کوپا آمریکا، تابستان 2025 جام باشگاه‌های جهان، تابستان 2026 جام جهانی. بازیکنان کی استراحت خواهند کرد؟"

ستاره الهلال بالاتر از والورده رکورددار شد! 2