سه‌شنبه 17 مهر 1403

سرعت بالای خودرو در زنجان 2 پسر جوان را در یک قدمی مرگ قرار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرعت بالای خودرو در زنجان 2 پسر جوان را در یک قدمی مرگ قرار داد

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: سرعت غیرمجاز و بالای یک دستگاه سواری پژو پارس در زنجان حادثه ساز شد و راننده و سرنشین را راهی بیمارستان کرد.

سرهنگ محمدحسن خلجی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه تلخ رانندگی، در کمربندی جنوبی شهر زنجان و در برخورد با بلوار وسط خیابان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این خودروی سواری از سمت غرب به شرق درحال حرکت بود، اظهار داشت: در این حادثه رانندگی راننده و سرنشین این خودروی سواری که به ترتیب 20 ساله و 19 ساله هستند از نقاط مختلف بدن دچار صدمه و آسیب شده و بلافاصله به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافتند.

خلجی تصریح کرد: متاسفانه سرنشین این خودروی سواری به علت شدت صدمه و جراحات وارده در وضعیت کما قرار دارد و به احتمال زیاد پزشکان از نجات جانش قطع امید کرده اند.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: متاسفانه اغلب رانندگان جوان که از تجربه رانندگی پایینی نیز برخوردارند با سرعت بالایی حرکت می کنند که این نیز بسیار حادثه آفرین است و برخی مواقع حوادث تلخ، ناخوشایندی و جبران ناپذیری را رقم می زنند.

خلجی از خانواده ها خواست فرزندان جوان و کم تجربه خود را نسبت به خطرات رانندگی با سرعت بالا، آگاه سازند و از طرفی نیز اجازه ندهند آنها در ساعات خلوت شب آن هم با دوستان جوان خود، اقدام به رانندگی کنند.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی 2 ماهه نخست امسال (فروردین و اردیبهشت ماه) پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان جان باختند.

وی با بیان اینکه یک نفر از آنان در فروردین ماه و چهار نفر دیگر نیز اردیبشهت ماه، جان خود را از دست داده اند، افزود: 3 نفر از جانباختگان در شهر زنجان دچار حادثه رانندگی شدند و 2 نفر دیگر نیز مربوط به شهرستان های ابهر و طارم بود.

خلجی با یادآوری اینکه طی 2 ماهه نخست پارسال تعداد فوتی های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی درون شهری این استان سه نفر بود، اظهار داشت: سال 97 تعداد 38 نفر و سال 98 نیز 35 نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند.

*س_برچسب‌ها_س*