جمعه 14 اردیبهشت 1403

سرمدی: چرا مردم باید تاوان سیاست‌های غلط در صنعت خودرو را بدهند؟

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سرمدی: چرا مردم باید تاوان سیاست‌های غلط در صنعت خودرو را بدهند؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز قیمت رها شده خودرو ملت را گرفتار کرده است و اجازه واردات خودرو نمی دهیم و حال مردم مظلوم باید تاوان این سیاست گذاری های غلط و عدم نظارت را بدهند.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی واله در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای کنترل بازار و گرانی مطرح کردید اما امروز شاهد گرانی سرسام آور هستیم که منطق ندارد. امروز وضعیت تورم در کشور و فشاری که بر قشر ضعیف جامعه وارد می شود، نگران کننده است.

وی با بیان اینکه بار گرانی کمر مردم را شکسته است، افزود: امروز گرانی غیر قابل کنترل بسیاری از مواد غذایی را از سفره مردم جمع کرده است. مردم عزت دارند و باعث شرمندگی همه ماست که مرد خانواده شرمنده عدم توانایی تامین حداقل زندگی زن و بچه خود باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با مشکلات در حوزه صنعت خودرو نیز خاطرنشان کرد: در این صنعت مدعی هستیم که توانایی تولید خودرو را داریم و دو خودروساز معروف، این صنعت را در انحصار دارند و کیفیت پایین و خدمات پس از فروش ضعیف ارزانی آنها باشد، امروز قیمت رها شده خودرو ملت را گرفتار کرده است و اجازه واردات خودرو نمی دهیم و مردم مظلوم باید تاوان این سیاست گذاری های غلط و عدم نظارت را بدهند.

سرمدی درباره بازار دارو خطاب به دولت گفت: قیمت های چند برابری دارو و سیطره مافیای دارو در سایه عدم نظارت درست و وجود تعارض منافع در این حوزه مردم را گرفتار کرده است؛ تدبیری در این رابطه اندیشیده شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرایی که برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان نوشته شده و امتیازاتی که تعیین شده دردی از معلمان را دوا نمی کند، کاری کردید که این قانون شامل خیلی از فرهنگیانی که سال ها زحمت کشیدند و تجربه دارند، نشود و عملا مشکلی را حل نکند.

انتهای پیام