دوشنبه 9 مهر 1403

سرپرست فرمانداری: بوکان نیاز مبرم به دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرپرست فرمانداری: بوکان نیاز مبرم به دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا مناسب نیست، گفت: در این شرایط حساس به دلیل خرابی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان، این شهرستان هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.

لقمان خسروپور روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا این شهرستان اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان و یا جایگزین یک دستگاه دیگر با توجه به اهمیتی که در تشخیص بیماری کرونا دارد مستلزم ورود و دستور عاجل مسوولان استانی و شخص استاندار است.

وی افزود: علاوه بر این نامناسب بودن دستگاه چیلر این بیمارستان نیز در شرایط کنونی جوابگوی سیستم سرمایشی برای بیماران و پرسنل آن نیست که این امر نیز خدمات‌رسانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان از اجباری شدن استفاده از ماسک در بوکان خبر داد و اضافه کرد: از امروز بنا بر مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تمامی مراجعه‌کنندگان به ادارات و بانک‌ها سطح شهرستان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی از فعال شدن اکیپ‌های نظارتی بر فعالیت ادارات، بانک‌ها و موسسات عمومی در خصوص استفاده از ماسک خبر داد و اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات موجود در سطح این شهرستان کمبود ماسک و دستکش است که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی باید در زمینه تامین این اقلام این شهرستان را یاری رسانند.

سرپرست فرمانداری بوکان بیان کرد: در سه ماه نخست امسال روزانه هزار عدد ماسک در سطح شهرستان تولید و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان قرار داده شد اما با توجه به ادامه‌دار بودن وضعیت و همچنین تعداد کم ماسک‌های ارسالی از استان نیازمند تامین ماسک و دستکش به اندازه نیاز از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

«خسروپور» همچنین به مشکلات ایجاد شده در میدان دواب این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از اقتصاد بوکان وابسته به میدان دواب است که باید برای این قشر از جامعه نیز اقدام به خریدوفروش دام می‌کنند تدابیری اندیشیده شود.

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: تعطیلی چندماهه بازار دواب بنا بر مصوبات ستاد پیشگیری علی‌رغم درخواست‌های بی‌شمار چوبداران ادامه دارد و ادامه‌دار بودن وضعیت موجود، نیازمند تصمیمات ویژه‌ای در این خصوص است.

وی بر استفاده از ماسک در فضاهای پرتراکم و شلوغ تاکید کرد و افزود: رعایت دستورات بهداشتی، پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا بشمار می‌رود که مردم باید رعایت کرده و به آن توجه خاصی شود.

6 شهرستان آذربایجان غربی هم‌اینک در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند که یکی از این شهرستان‌ها بوکان است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافت و با گذشت بیش از سه ماه و نیم، حدود 170 هزار نفر در کشور به آن مبتلا شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*