سه‌شنبه 17 مهر 1403

سرپرست معاونت توسعه زندان‌ها: زندانیان آزاد شده باید مراقبت شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرپرست معاونت توسعه زندان‌ها: زندانیان آزاد شده باید مراقبت شوند

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: مراقبت پس از خروج زندانیان یک تکلیف سازمانی است که به علت نبود اعتبار باید از سازمان‌های خیریه و نیکوکاران در این زمینه کمک گرفته شود تا از ورود مجدد این قشر به زندان جلوگیری شود.

ابوالفضل حجتی پور روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان شمالی با بیان اینکه ارائه تمامی خدمات به مددجویان باید با هدف اصلاح و تربیت انجام شود افزود: بازسازی اجتماعی یکی از اهداف سازمان زندان های کشور است که در این راستا نیاز به فعالیت های عمیق فرهنگی و آموزشی است.

وی گفت: باید تهدید در زندان را به یک فرصت تبدیل کرد که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص زندان ها اشاره کرد و گفت: رهبران انقلاب بیان داشتند که زندان ها باید به دانشگاه ها و آموزشگاه ها تبدیل شود.

حجتی پور افزود: زندان ها آسیب های زیادی به اجتماع می زنند و همچنین میلیارد ها ریال هزینه بر جامعه تحمیل می کنند.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اظهار داشت: هیچ جرم شناس و حقوق دان در دنیا به محاسن زندان ها اعتقاد ندارد اما وجود زندان برای اصلاح جامعه امر ضروری است.

حجتی پور با بیان اینکه در اصلاح و تربیت مددجویان باید همه افراد جامعه مشارکت داشته باشند گفت: در این زمینه باید از توان خدمتی همه سازمان ها، نهاد ها و تشکل های مردمی کمک گرفته شود.

حجت الاسلام اسد الله جعفری رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: کاهش زندانیان کیفری در زندان ها یکی از مهم ترین برنامه های قوه قضاییه است که تاکنون در این خصوص اقداماتی خوبی در استان انجام شده است.

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر بحث حرفه آموزی و اشتغال در زندان ها تاکید کرد و گفت: در این راستا تاکنون اقدامات موثری انجام شده است اما باید بیشتر تقویت شود تا هر زندانی که از زندان آزاد می شود با ایجاد اشتغال و درآمد زایی راه خطا از آن گرفته شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بر کار فرهنگی و تربیتی نیز اشاره کرد و افزود: زندان ها باید در حقیقت به یک محل مهارت آموزی تبدیل شوند.

در این آیین از زحمات مجتبی محمدی قدردانی و عبدالرحیم گرجی نیز به عنوان مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*