شنبه 31 شهریور 1403

سعودی‌ها دوباره متلاطم شدند؛/ توفان احساسی عربستانی‌ها علیه روبرتو مانچینی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سعودی‌ها دوباره متلاطم شدند؛/ توفان احساسی عربستانی‌ها علیه روبرتو مانچینی!

شروع متزلزل تیم ملی عربستان در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی باعث ایجاد موجی از انتقادات علیه روبرتو مانچینی شد.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی عربستان در اولین مسابقه خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی (آسیا)آسیابرابر اندونزی با 1-1 رسید تا انتقادات زیادی به روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی این تیم، وارد شود و گروهی از هواداران با اشاره به نتایج کسب شده توسط عربستان زیر مانچینی و عدم ایجاد تغییرات مثبت که منجر به جهش کیفی در عملکرد تیم شود، خواستار برکناری او شدند.

در این شرایط تعدادی از ستاره‌های سابق فوتبال عربستان نیز در گفتگوهایی درباره شرایط تیم ملی عربستان و روبرتو مانچینی صحبت کرده‌اند. خالد قهوجی، بازیکن سابق عربستان، گفت: مانچینی فرصت زیادی داشت تا تیم ملی عربستان را به گونه‌ای آماده کند که نشان دهنده ارزش این تیم و توانایی آن برای دستیابی به اهداف مورد نظر، به ویژه راهیابی به جام 2026، باشد.

وی افزود: نمی‌توان گفت که هنوز برای قضاوت درباره سرمربی زود است، زیرا مانچینی از یک سال قبل زمان کافی برای پیگیری شرایط بازیکنان را داشته است. من از تغییر سریع مربیان حمایت نمی‌کنم، اما این نوع تصمیم‌گیری‌ها ممکن است در مقاطعی حیاتی باشد، به‌خصوص اگر این باور حاصل شود که توسعه یا حداقل ارائه عملکرد فنی مورد نیاز امکان‌پذیر نیست.

القهوجی در ادامه گفت: اصرار مربی برای بازی با سه بازیکن در خط هافبک و دو مدافع کناری در مقابل تیمی که قدرت هجومی ندارد، به این معنی است که مربی روشی جداگانه برای هر مسابقه ندارد البته نباید تمرکز کامل بر روی انتقاد از مربی و تبرئه بازیکنان باشد، زیرا تیم ملی عربستان از نظر تئوری قادر است حتی بدون مربی هم از اندونزی پیشی بگیرد.

وی در پایان گفت: ممکن است برخی بگویند اعتماد به نفس بیش از حد، دلیل تساوی در این بازی بود اما این دلیل قابل قبول نیست. ما پیش از این می‌گفتیم یکی از حسن‌های مانچینی این بود که خط دفاع را منظم‌تر کرد، اما در بازی اندونزی هویت تیم گم شد و نه دفاعی وجود داشت و نه حمله‌ای و نه سلیقه‌ای.

اما عبدالعزیز الدوساری، ستاره سابق فوتبال عربستان، معتقد است نباید تنها بر روی ضعف‌های مانچینی تمرکز کرد. او می‌گوید: برخی از بازیکنان تنها در داخل باشگاه‌ها موثر هستند و برخی دیگر حتی برای بازی در باشگاه‌های بزرگ مناسب نیستند. گزینه‌هایی که در اختیار مانچینی قرار دارند، ضعیف هستند و او با آنچه در دسترس است کار می‌کند.

وی افزود: بازیکنانی هستند که کمتر در تیم ملی حضور دارند و مرتکب اشتباهات فاحشی می‌شوند که نشان می‌دهد آنها شایسته حضور در تیم ملی نیستند اما در عین حال مربی هیچ گزینه دیگری ندارد و باید با همین بازیکنان برای رفع مشکلات تلاش کند. مانچینی به تنهایی نمی‌تواند همه چیز را درست کند. برخی می‌گویند اگر بدون مربی بازی کنیم به راحتی می‌توانیم اندونزی را ببریم، اما متاسفانه واقعیت چیز دیگری است.

الدوساری در مورد درخواست برکناری مانچینی گفت: من وضعیت تیم ملی عربستان را مثل وضعیت تیم النصر می‌بینم. این تیم نیاز به تکمیل نقص های اساسی و مدیریت فنی خوب دارد و پس از آن در بهترین شرایط قرار خواهد گرفت‌. در صورت عدم بهبود شرایط در بازی بعدی با چین، باید تصمیم جدیدی اتخاذ شود ، اما در حال حاضر حضور در جام جهانی بعدی مستلزم ماندن مانچینی و فراهم کردن شرایط مناسب برای او است. بازگشت به صحنه اخراج‌های پی در پی مربی‌ها بازگشت به عقب است.

او در پایان گفت: هروه رنار سرمربی سابق استعفا داد، چون بعد از بررسی شرایط فعلی تیم ملی و فوتبال عربستان متوجه شد که نمی‌تواند چیزی به فوتبال اضافه کند. در کل ما باید مسائل را به آرامی و به دور از تصمیم گیری‌های عجولانه و بر اساس آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، پیش ببریم. تصمیمات عجولانه و احساسی راه حل نیست.

محسن الحارثی هم معتقد است که ثبات برای مربی بسیار مهم است و از دست دادن دو امتیاز در ابتدای راه، پایان همه چیز نیست. الحارثی توضیح داد: شروع کار معمولاً دشوار است و بنابراین ادامه همکاری با سرمربی فعلی بیش از هر تصمیم دیگری در این دوره به سود تیم خواهد بود.

الحارثی با اشاره به انتقاداتی که به مانچینی وارد می‌شود، گفت: انتقادات ممکن است به به کارگیری عناصر در زمین، به ویژه بازیکنان خط میانی، باشد. مهم است که ما به دنبال بازیکنانی باشیم که در خط حمله کمک می‌کنند. در هر صورت این مربی است که اسامی مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند و می‌تواند تغییراتی را در آنها ایجاد کند‌.

سعودی‌ها دوباره متلاطم شدند؛/ توفان احساسی عربستانی‌ها علیه روبرتو مانچینی! 2
سعودی‌ها دوباره متلاطم شدند؛/ توفان احساسی عربستانی‌ها علیه روبرتو مانچینی! 3